به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان،در پي انتشار خبر ويژه جنگ زرگري در عرصه سياسي و ائتلاف در عرصه فرهنگي در مورخه ۲۷/۲/۱۳۹۱ كه از پيوند جريان نفوذي در دولت با جريان فتنه سبز پرده برداشت، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با ارسال جوابيه اي به اين خبر پاسخ داده است. متن كامل جوابيه به همراه پاسخ كيهان در ادامه از نظر خوانندگان مي گذرد:

جناب آقای حسین شریعتمداری
مدیرمسئول محترم روزنامه وزین کیهان
باسلام؛
احتراما، خواهشمند است دستور فرمائید پاسخ ارسالی به مطلب «جنگ زرگری در عرصه سیاسی و ائتلاف در عرصه فرهنگی»، که در قالب خبر ویژه در تاریخ ۲۷/۲ / ۹۱ انتشار یافته را برای تنویر افکار عمومی، منتشر نمایند.
۱ - در ستون اخبار ویژه، نویسنده محترم به دلیل عدم اطلاع از ماهیت یک خبرگزاری که به نام «میراثفرهنگی» و با نشانی «WWW. CHN. ir» فعالیت می کند، آن را یک خبرگزاری دولتی و وابسته به سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی و چنین وانمود کرده است که خبرگزاری فوق، دیدگاه و عملکرد سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را انعکاس می دهد، درحالی که این خبرگزاری هیچ نوع وابستگی به لحاظ حقیقی و حقوقی، به این سازمان ندارد و بالعکس با اندکی تامل در اخبار، مطالب و تحلیل های مندرج در آن به سادگی نگاه غیرمنصفانه این رسانه در قبال سیاست های دولت و سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابل درک می باشد. بنابراین موضوع مطروحه مبتنی بر ارتباط سایت مذکور با سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تمامی ابعاد تکذیب می گردد.



۲ - متولیان خبرگزاری موسوم به میراثفرهنگی «CHN. ir» با استفاده از رانت در دولت هشتم، نام کلام[کلان] و فراملی «میراثفرهنگی» را به ناحق به انحصار خود در آورده اند درحالی که سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از گذشته نیز مدعی حذف عنوان «میراثفرهنگی» از نام این سایت بوده است و صدالبته متاسفیم از اینکه براساس اشاره نویسنده خبر مذکور، آن خبرگزاری با یدک کشیدن نام «میراثفرهنگی» منبع خبری سایت های بیگانه و معاند شده است.


۳ - نظر به اینکه سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دور از هیاهوی سیاسی به دنبال خدمت و انجام وظایف تخصصی خود می باشد، این خبر در شرایط فعلی، خسارت هایی را بر این سازمان وارد کرده و امیدواریم با توجه به تاکید رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر همدلی و همکاری، مدیران محترم روزنامه کیهان ما را در ادامه خدمتگزاری یاری نمایند.


بنابراین تقاضا دارد به استناد مفاد ماده ۲۳ قانون مطبوعات و تبصره های ذیل آن، جوابیه سازمان درنخستین شماره آتی آن روزنامه در همان صفحه و ستون چاپ گردد.

مسعود شریفی
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی

کیهان
۱ - سازمان میراثفرهنگی در جوابیه خود آورده است که «خبرگزاری میراثفرهنگی» با استفاده از رانت دولت هشتم نام فراملی میراثفرهنگی را به انحصار خود درآورده است و تحت این نام و دامنه اینترنتی CHN. ir فعالیت می کند، ولی در حال حاضر ارتباطی با سازمان تحت ریاست معاون رئیس جمهور ندارد! که در این باره باید گفت: CHN سال هاست که رسما از عنوان «خبرگزاری» در شناسنامه و اخبار خود استفاده می کند و اسناد و شواهد وابستگی ارگانیک آن به سازمان میراثفرهنگی - از بدو تاسیس - نیز موجود است؛ و تا امروز نیز علیرغم فعالیت های فاسد و مشکوک «خبرگزاری میراثفرهنگی» هیچ نشانه ای که حاکی از شکایت و یا تکذیب دولت نسبت به ارتباط ارگانیک این خبرگزاری با سازمان میراثفرهنگی باشد، وجود نداشته و دیده نمی شود. ضمن اینکه در جوابیه مذکور نیز به سابقه وابستگی این خبرگزاری از بدو تاسیس به دولت تصریح شده.


۲ - وقتی یک سایت، تحت نام «خبرگزاری» و تحت دامنه ir فعالیت می کند و علی الدوام از رانت خبری ارتباط دولت در حوزه فعالیتش بهره می گیرد و برحسب سوابق موجود و اسناد آشکار اصلی ترین پایگاه اطلاع رسانی حلقه انحرافی دولت است، چگونه مسئولان این سازمان دولتی خیلی راحت ارتباط با این سایت را «در تمامی ابعاد» تکذیب می کنند؟!

فرض بر اینکه این ادعا صحت داشته باشد، آیا این عذر بدتر از گناه نیست که متولیان سازمان میراثفرهنگی اجازه داده اند که یک سایت فراگیر از اعتبار «دولت» خرج کند و با استفاده از نام یک سازمان دولتی به پایگاه یک جریانی نفوذی تبدیل شود؟

در صورت صحت ادعای میراثفرهنگی، چرا معاونت رئیس جمهور در این خصوص اقدام فوری نکرده است و چرا معاونت مطبوعاتی که یکی از متولیان امور خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی است، در برابر استفاده «غیرقانونی» یک جریان مشکوک از عنوان «خبرگزاری» آن هم با انتساب مشهود به یک سازمان دولتی سکوت کرده است و دست کم، اقدام به تعطیلی یا فیلتر شدن آن نکرده است؟


۳ - به نظر می رسد اکنون که مسئولان دولتی قصد دارند تا هرگونه ارتباط خود با این «خبرگزاری» را تکذیب کنند و نیز در بند ۲ جوابیه سازمان میراثفرهنگی، صریحا تخلفات این خبرگزاری را نیز به عنوان «منبع خبری سایت های بیگانه و معاند» پذیرفته و از آنها اعلام برائت کرده است، لازم است تا معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و دستگاه های ذیصلاح برای پیشگیری از تداوم این سوءاستفاده دست به اقدامی فوری زده و درباره آن اطلاع رسانی کنند؛ خصوصا اینکه اکنون «سازمان میراثفرهنگی» انتساب این خبرگزاری به دولت را باعثبروز «خسارت هایی بر این سازمان» می داند.


مسئولان سازمان ميراث فرهنگي در جوابيه خود از روزنامه كيهان خواسته اند تا آنان را در ادامه خدمتگذاري خود ياري كند كه در اين باره، اطلاع رساني به موقع كيهان از جمله همين همكاري بوده است ضمن آن كه انتظار مي رود مسئولان سازمان ميراث فرهنگي نيز در برابر نام و آبروي به تاراج رفته ميراث فرهنگي [براساس مدعيات مطرح در اين جوابيه] به پيگيري حقوق بيت المال و بازگرداندن خبرگزاري ميراث فرهنگي به دولت اقدام نمايند.