جلیلی: بحث واردات خودرو نباید صفر و صدی باشد

 سعید جلیلی نامزد سیزدهمین ا نتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه‌های خود برای برخورد با مافیای خودرو در کشور اظهار کرد: اگر صحبت از پیشرفت کشور می‌کنیم، عرصه خودرو سازی را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: عرصه خودروسازی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد و درصد بالایی از اشتغال ما در این صنعت است، به همین دلیل باید از این فرصت بهترین استفاده را کنیم و به این معنا نباشد که روز به روز کیفیت خودرو کاهش یافته و قیمت خودرو هم افزایش یابد.

جلیلی اضافه کرد: برای رسیدن به پیشرفت در صنعت خودرو یک برنامه جدی لازم است، این برنامه در چرخه صنعت خودرو، از قطعه‌ساز تا خود خودرو باید تدوین شود، همچنین باید بتوانیم با سیاست‌گذاری صحیح و تعادل بازار هم کیفیت را افزایش دهیم و هم قیمت خودرو داخلی کاهش یابد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره واردات خودرو، بیان کرد: واردات خودرو باید به عنوان ابزاری برای افزایش کیفیت خودرو و پایین آمدن قیمت خودرو داخلی باشد، این یک بحث صفر و صدی نیست که واردات خودرو آزاد یا ممنوع می‌شود، اصل را باید حمایت از صنعت خودرو داخلی بذاریم، در بستری که حمایت مشروط باشد، یعنی این حمایت باید منجر به افزایش کیفیت و کاهش قیمت شود.