زاکانی: مردم باید بتوانند حق خود را بگیرند

 علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (دوشنبه) در نشستی با حضور دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در سالن ابوریحان این دانشگاه گفت: در مناظرات چهره واقعی برنامه‌ها روشن نشد زیرا برخی دوستان در این جلسات حضور یافته بودند که دعوا کنند لذا مناظرات از برنامه‌ای برای بیان نظرات کارشناسی به جایگاهی پوپولیستی کاهش سطح پیدا کرد.

زاکانی اظهار داشت: شرایط جهان و منطقه به شدت در حال تغییر است، هیچ وقت بعد از جنگ جهانی دوم شرایط جهانی تا این حد آماده نظم نوین نبود و هیچ وقت منطقه ما تا این حد آماده حاکمیت ملت‌ها نبود. یک پیچ تاریخی را پشت سر می‌گذاریم که دقت در این پیچ تاریخی بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: نقش ایران در شکل‌گیری یک نظام نوین در عرصه جهانی و یک ساخت جدید در منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا نقشی بی‌بدیل است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما مبانی نظری رقیب را قبول نداریم، آنها قائل به اومانیسم هستند و سود حداکثری را در جامعه پیگیری می‌کنند و انسان را یک موجود لذت جو می‌دانند اما برعکس انقلاب اسلامی معتقد است که انسان خلیفه خداست، طبیعت در دست ما امانت است و جامعه باید به سمت جامعه مهدوی سوق پیدا کند و فرد هم یک عنصر لذت جو نیست و یک انسان کمال طلب است.

مردم باید بتوانند حق خود را بگیرند تا کسی در جامعه گردن‌کشی نکند

زاکانی با بیان اینکه جامعه امروز ما کاریکاتوری است، گفت: باید آزادی به معنای درست آن اجرایی شود. نباید پای کسی جلوی مسئولان بلرزد. مردم باید بتوانند حق خود را بگیرند تا کسی نتواند در جامعه گردنکشی کند.

وی با بیان اینکه به دنبال تحول همه جانبه هستم، گفت: باید اقداماتی را انجام دهیم که مردم در سال اول بفهمند که کشور تغییر کرده است و در سال چهارم توجه شود که کشور در همه ابعاد متحول شده است. مدل ما برای تحقق این امر به میدان آوردن مردم با محوریت نخبگان است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مهمترین و انقلابی ترین کار ما در عرصه جهانی و داخلی این است که ایران را بسازیم تا تمدن نوین اسلامی ایجاد شود.

زاکانی ادامه داد:  با رقبای داخلی نیز اختلافات نظری و عملی  داریم آنها معتقدند  دستان ما خالی‌ست، هیج چیزی نداریم و باید از طریق رابطه با کشورهای خارجی خود را تقویت کنیم. این تفکر قائل است که ما باید وابستگی را بپذیریم، حیات خود را به صورت حداقلی تضمین کنیم.  

وی افزود: اما جریان انقلاب معتقد است که ما سرمایه‌های بزرگی، مانند جوانان و نخبگان، امکانات و سرمایه های اندیشه‌ای و فکری در اختیار داریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: جایی که به خود باوری رسیدیم موشک تولید شد و جایی که به خودباوری نرسیدیم نتیجه اش شد، تولید پراید!

زاکانی تصریح کرد:  این افراد معتقدند که طایفه جدابافته از مردم و نژاد برتر هستند، دچار اشرافی‌گری هستند و آزادی ها را برنمی‌تابند. آقای هاشمی در دهه ۷۰ به دنبال این بود که دانشگاه را غیر سیاسی کنند، اما رهبر انقلاب فرمودند: خدا لعنت کند کسانی را که می خواهند دانشگاه را غیر سیاسی کنند.

وی گفت: آقای روحانی معتقد  است از  طایفه خاصی است و  همیشه هم خود را طلبکار می داند، این طایفه هیچ‌گاه در مقام پاسخگویی نیستند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: جریان انقلابی به دنبال این است که خود را در متن جامعه تعریف کرده و نوکر و پاسخگوی مردم باشد.

مناظرات «پینگ‌پنگی» بود

زاکانی با بیان اینکه در مناظرات اجازه ندادند که نگاه های کارشناسی خود را بیان کنیم، گفت: مناظرات «پینگ‌پنگی» بود بنده معتقدم باید صحبت های ما نخبگان را قانع و مردم را راضی کند.

وی پیرامون تهیه و تنظیم بودجه در دولت نیز، گفت: کل بودجه‌های استانی ۱۰ درصد بودجه کشور است که شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان درباره آن تصمیم می‌گیرد، در مرکز و پایتخت همه فکر می‌کنند که عقل کل هستند و با این تفکر خود، کشور را زمین زده اند از این رو تمرکز زدایی از برنامه‌های مهم ما است.

دولت الکترونیک را پایه‌گذاری می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در سال اول، دولت الکترونیک را پایه‌گذاری خواهم کرد، گفت: با حکمرانی داده ها، حرکت ها را به سمتی می‌بریم که بروکراسی اداری کاهش یابد.

زاکانی با تاکید بر لزوم جهش  تولید، گفت: بیمه امروز قاتل تولید شده است، مالیات، بی‌ثباتی سیاست‌ها و مقررات از موضوعاتی هستند که به تولید ضربه می‌زنند. تولید برای تامین مالی دچار مشکلات اساسی است، دولت‌ها و بانک‌ها بزرگ ترین ضربه را به تولید می زنند. 

۹ پیشران برای توسعه کشور تعریف کرده‌ام

وی در ادامه جلسه برنامه‌های خود برای توسعه و پیشرفت کشور را تشریح کرد و گفت : در برنامه های بنده ۹ پیشران برای توسعه کشور تعریف شده است و کارگاه‌های کوچک و متوسط برای تحقق این پیشران ها دیده شده است. ۸۷ درصد اشتغال در کره مرتبط با کارگاه‌های کوچک و متوسط است .ما مشکل نخواستن،نتوانستن، فکر نکردن، داریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت:  تعلیم و تربیت محور اصلی تحول کشور است، خانواده مسجد، آموزش و پرورش در این راستا محور هستند. لوکوموتیو اصلی حرکت کشور، تعلیمات تربیت است.

زاکانی تاکید کرد : باید دانشگاه و حوزه متحول شوند و مسئولیت بپذیرند، رسانه و فضای مجازی برای ما فرصتی بزرگ است؛ باید اینترنت ارزان، پرسرعت و امن به مردم اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه آقای همتی در مناظره خطاب به من گفت، اینترنت امن یعنی چه؟،گفت:  پاسخش این است که دختر و پسر من باید در اینترنت امنیت داشته باشند، به اندازه خانم آقای اوباما غیرت داشته باشیم، که گفت، نمی گذارم بچه‌هایم در اینترنت بچرخند. انگلیسی‌ها نیز قانون هایی در مورد صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در اینترنت دارند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: باید اینترنت ما به گونه ای امن باشد که آن اتفاق ناراحت کننده در مورد ارتباط یک نوجوان با خانمی در خارج از کشور، نیافتد تا روح جامعه خدشه دار نشود.

زاکانی گفت: رئیس‌جمهور باید مسئولیت کرونا را بپذیرد و همه دستگاه‌ها برای کنترل آن کمک کنند نه اینکه کمر وزارت بهداشت بشکند.

بسته‌های معیشتی برای طبقات مختلف در نظر گرفته‌ام

وی با بیان اینکه بسته های معیشتی برای طبقات مختلف در نظر گرفته‌ایم،افزود: ریشه فقر مطلق را در سال اول خشک می کنم، از طریق باز توزیع امکانات موجود کشور، این اقدام را انجام می دهم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: برای اجرای برنامه های معیشتی، اعتبارات لازم در بودجه وجود  دارد، بودجه پول های قلمبه زیادی دارد و از این طریق می توان وعده های معیشتی را اجرا کرد.

زاکانی اضافه کرد:  سالانه ۳۰۰ هزار مسکن حمایتی که ۱۵۰ هزار واحد برای زوج‌های جوان و ۱۵۰ هزار برای محرومین است، خواهیم ساخت.

وی در عین حال تصریح کرد: باید گردن کسانی که آبان ۹۸ را پایه گذاری کردند، شکست.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حریم خصوصی مردم برای ما خط قرمز قطعی است .

زاکانی تأکید کرد : با همه اپلیکیشن ها موافق هستم، به شرط اینکه به داخل کشور آمده و مقررات ما را بپذیرد. از فرانسه و ترکیه کم‌تر هستیم که این مقررات را اجرایی کردند.

وی تأکید کرد: هنر و ورزش ما در دست افراد امنیتی است، هنر و ورزش را امنیتی کردند. سهام باشگاه پرسپولیس و استقلال را به طرفداران این دو تیم  واگذار کنید و اجازه دهید، طرفداران دو تیم درباره آنها تصمیم بگیرند، بنده این کار را خواهم کرد. در این صورت پیشکسوتان و طرفداران فوتبال سهامدار این دو باشگاه می‌شوند و لوکوموتیو  حرکت آن خواهند شد.

ریشه اعتیاد را در ۴ سال خشک خواهم کرد

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ظرف چهار سال، ریشه اعتیاد را خشک خواهم کرد. پشت پرده اعتیاد مافیا است که بخشی از آنها را می‌شناسم، مردم را باید به میدان آورد و ریشه اعتیاد را خشک کرد.

زاکانی اظهار داشت: از رقبا دعوت کردم که مناظره کنیم، اما قبول نکردند معلوم می‌شود که این ها به دنبال زمین بدون رقیب هستند.  ۴۰ سال پدر مردم را درآورده اند و امروز هم طلبکار هستند.

 وی تاکید کرد: هر جا که خود کامگی باشد، اولین نفری هستم که با خودکامگی مقابله می کنم.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ایرانیان  خارج از کشور سرمایه هستند، گفت:  دولت چه اقداماتی برای برای جذب ایرانیان خارج از کشور انجام داده و چه حمایتی از ایرانیان خارج از کشور کرده است؟ عرضه نداریم از هم وطنان خود در کشورهای خارجی حمایت کنیم.

زاکانی ادامه داد : چهار هزار میلیارد دلار منابع این افراد در خارج از کشور است که دوست دارند در ایران سرمایه‌گذاری کنند باید عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را فعال کنیم.

اولیتم در سیاست خارجی، عربستان است

 وی با بیان اینکه عربستان اولویتم در سیاست خارجی است، افزود: عربستان اشتباه خود را در قبال یمن جبران کند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از عدم مدیریت قوی استان‌های جنوبی کشور برای رهایی از محرومیت گفت: شهرهایی که به دریا راه دارند، جزو ثروتمند ترین نقاط جهان هستند، سه استان جنوبی کشور مستقیما به دریا مرتبط هستند، اما هیچ دقتی برای بهره مندی از این ثروت وجود ندارد؛ از مزیت های نسبی این سه استان استفاده نشده است.

زاکانی در خصوص توهم پیروزی سال ۹۲ و ۹۶  برای جبهه انقلاب، گفت:  تغییر جهت کشور برای ما مهمتر از هر چیزی است. باید این پنج نامزد با هم صحبت کنند و خطاهای گذشته را جبران کرده و نگذارند این اتفاق دوباره تکرار شود. افق‌های روشنی را در این زمینه می بینیم.

 وی افزود : از این رو وظیفه خودم می دانم که این موضوع را دنبال کنم، هر کسی که مردم را به خود دعوت کند خیانت کرده است، باید مردم را به حمایت از منافع ملی دعوت کنیم.

ادامه دارد...