تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نورچشمی‌ها

 حجت الاسلام جواد نیک بین گفت: متأسفانه چند ده هزار تن نهاده دامی در گمرکات شمال کشور در آستانه فاسد شدن است و در مقابل چند ده میلیون دام به علت گرسنگی در حال تلف شدن هستند.

وی افزود: این فساد پیش از آنکه در نهاده‌های دامی و در گمرکات کشور ایجاد شود، مربوط به فساد در بدنه وزارتخانه مربوطه است و لازم است گشت ارشاد مدیران اجرا شود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: چه کسانی تمایل دارند که عرضه و تقاضا به هم بخورد که سود ببرند؟ بنده به دولت فعلی و آینده هشدار می دهم که با این مدیریت غلط در مورد دام، در یک سال آینده گوشت قرمز با چندین برابر قیمت در بازار عرضه خواهد شد و باید تدبیری در این زمینه انجام شود.

نیک‌بین تصریح کرد: یک کیلو کاه، شش هزار تومان شده است و دامداران در معرض هلاکت و سقوط هستند. وزارتخانه مربوطه از ارز ۴۲۰۰ تومانی چه نتیجه ای گرفته است که همچنان اصرار دارد این رویه ادامه پیدا کند؟

وی افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به دارو تخصیص داده شود در حالی که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ارز به نهاده‌های دامی اختصاص می‌یابد اما شاهدیم که قیمت گوشت و مرغ هنوز بالاست و ارز دولتی به جای آنکه به نفع دامداران باشد، به نفع سرمایه داران است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس اظهار داشت: دستگاه های نظارتی باید در روزهای آخر فعالیت دولت تدبیر و امید مراقب نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باشند چرا که این ارز به نور چشمی ها داده می شود.

نیک بین خطاب به رحمانی فضلی، گفت: سوال این است که چرا مانیتورهای وزارت کشور مشارکت بالای ۵۰ درصد در انتخابات را نشان می‌داد اما شما می‌گویید میزان مشارکت مردم در انتخابات ۴۸ درصد بوده است.

وی بیان کرد: از این که شما میزان مشارکت مردم را کم اعلام می کنید، چه کسی سود می‌برد؟ شما باید بدانید که مسبب اصلی کاهش مشارکت هستید و موید این مسئله آن است که رأی ۲۵ میلیونی شما به دو و نیم میلیون رأی کاهش پیدا کرد.