صدور اولین شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی در دوبی

 علیرضا محمودی سرپرست سرکنسولگری ایران در دبی گفت: مراحل و روند اخذ مجوز و تمهید بستر فنی لازم جهت صدور اولین شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی بر اساس قانون مصوب مجلس انجام شد.

محمودی گفت: امروز روز بزرگی برای مادران ایرانی خارج از کشور است. اقدام بزرگی با کمک و مساعدت معاونت محترم کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، مدیرکل کنسولی و ادارات تابعیت و سجلات و همچنین همکارانم در اداره کل توسعه دانایی به نتیجه رسید.

وی افزود: مراحل و روند اخذ مجوز و تمهید بستر فنی لازم جهت صدور اولین شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل اجرایی صادره از سوی وزارت امور خارجه انجام شده و امروز اولین شناسنامه‌ها در خارج از کشور و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی صادر گردید که جای تشکر و قدردانی بسیار از همه دست اندرکاران را دارد.

لازم به ذکر است مریهان و لیلیان، صاحبان اولین شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی در خارج از کشور شدند. شناسنامه‌های این فرزندان توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی صادر و تحویل داده شد.