دولت آینده بداند که غربی ها از لحاظ مبنایی با ایران مشکل دارند/ دولت روحانی علت بی اعتمادی به غرب را ثابت کرد

حسین رئیسی ، نماینده مردم میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم را برشمرد و بیان کرد: رهبر انقلاب اشراف کامل و دقیقی نسبت به مسائل روز دارند. ایشان اخیرا فرمودند دولت روحانی در بعضی از عرصه ها در حد انتظار و در بعضی از بخش ها پایین تر از حد انتظار ظاهر شد و یکی از مصادیقی هم که برای عدم موفقیت معرفی فرمودند موضوع مذاکرات و اعتمادی بود که دولت روحانی به غرب داشت.

وی افزود: علیرغم اینکه دولت یازدهم و دوازدهم ضربات متعددی در قالب برجام یا نرمش های خارج از برجام خورد، اما باز هم از جانب آمریکا و دولت غربی شاهد عهدشکنی و نقض پیمان بودیم و هیچکدام از وعده های داده شده ذیل توافق برجام محقق نشد.

رئیسی ادامه داد: به ویژه اینکه وعده رفع تحریم ها نه تنها محقق نشد بلکه ما با طومار بیشتر از تحریم ها مواجه بودیم و شرایط سختگیرانه تری بعد از تصویب برجام علیه ایران به وجود آمد. می توان گفت غربی ها آنچه وعده کرده بودند که برجام منافع اقتصادی برای ایران دارد، دروغ بود و اجرایی نشد.

*تجربه دولت روحانی در ارتباط با غرب، چراغ راه دولت سیزدهم

این نماینده مجلس گفت: این مسئله به عنوان یک چراغ راه برای دولت سیزدهم است. حجت الاسلام رئیسی و وزرای آینده کشور باید بدانند و درس گرفته باشند که نمی توان به وعده های غربی ها اعتماد کرد و نباید برنامه های کشور را به ارتباط با غرب منوط کرد. زیرا هیچگاه این همراهی تحقق پیدا نمی کند.

او بیان کرد: چرا که غربی ها از لحاظ مبنایی با ما مشکل دارند و حیات نظام جمهوری اسلامی را بر نمی تابند. نظام اسلامی با نظام امپریالیستی غرب از لحاظ مبنایی و محتوایی بایکدیگر مغایرت دارند و نمی توان بین منافع ملت ما و نظام اسلامی کشورمان با نظام غرب وجه مشترک و همزیستی ایجاد کرد. 

نماینده مردم میناب تصریح می کند: لذا ما باید تلاش کنیم از توانمندی ها و ظرفیت های کشورمان استفاده کنیم. دولت آینده باید به دنبال تقویت رابطه با همسایگان و کشورهای منطقه باشد و غربی ها هرگاه احساس کردند ما به توانمندی لازم برای تامین نیازها و رشد و شکوفایی اقتصاد کشورمان رسیده ایم، برای حفظ منافعشان خودشان به سمت ما می آیند.

رئیسی درانتها تشریح کرد: بنابراین اگر ما از در قدرت وارد شویم قطعا آن ها پای میز مذاکره می آینده و آن زمان است که ما با توان و قدرت و انرژی که در داخل تولید کرده ایم آن ها را وادار به تمکین در برابر خواسته ها و منافع به حق خودمان خواهیم کرد.