دولت سیزدهم از همه متخصصان و اهل فن حوزه اقتصادی استفاده کند

  سید البرز حسینی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» درباره اولویت‌های دولت سیزدهم اظهار داشت: ما در دو حوزه مشکلات عدیده داریم که یکی از مهمترین چالش‌های ما مسائل فرهنگی است که به اعتقاد بنده برای آنکه سایر مشکلات حل شود، باید مشکلات فرهنگی ما هم حل شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در بخش فرهنگی کشور موازی‌کاری بسیار زیاد است و مسائل و مشکلات عمده‌ای در بخش فرهنگی کشور وجود دارد و مسائل معیشتی باعث شده است که کمتر به مشکلات فرهنگی توجه کنیم و از این بخش غافل مانده ایم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  باید بپذیریم که تحریم‌ها هم بر وضعیت اقتصادی کشور تاثیر گذار است و مسائل اقتصادی ما تحت‌الشعاع یکسری از تصمیمات در داخل و یکسری از تصمیمات در بیرون از کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید از همه ظرفیت‌های درونی کشور استفاده کند تا مشکلات اقتصادی کشور مرتفع شود و قاعدتاً زمانی چرخ اقتصاد کشور می‌چرخد که ما به جوانان خودمان اعتماد کنیم و تولید را رونق دهیم. کشور ما استعداد‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی بیان کرد: همچنین لازم است دولت سیزدهم از همه متخصصان و اهل فن حوزه اقتصادی استفاده کند و باید از آنان دعوت عمومی شود و آنان باید دولت را برای حل مشکلات اقتصادی کمک و همراهی کنند.

وی افزود: ما در زمینه اشتغال و تولید دچار چالش‌های جدی هستیم امام جوانان فارغ التحصیل زیادی داریم که به دلیل نبود بستر کار اغلب آنان بیکار هستند و باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده شود. لازم است دولت به فکر حل این مشکلات باشد و مجلس هم قطعاً به دولت در این زمینه به ویژه رفع بیکاری کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفع مشکل مسکن هم یکی دیگر از مسائل و اولویت‌های مهم دولت باید باشد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین ما باید ارتباط خارجی خود را تسهیل کنیم و از ظرفیت‌های کشور باید به خوبی استفاده شود و لازم است بخشی از ظرفیت‌های کشور به سایر کشور‌ها صادر شود. توان فنی و مهندسی ما حتی قابلیت آن را دارد که به سایر کشور‌ها صادر شود.

حسینی یادآور شد: دولت رئیسی با شعار مبارزه با فساد روی کار آمده است و باید قبول داشته باشیم که در حوزه‌های مربوط به سیستم اداری ما مسائل و مشکلات عدیده‌ای از این لحاظ وجود دارد و استفاده از رانت و مشکلات اقتصادی باعث شده است اختلاف طبقاتی به وجود بیاید و امیدوارم که در این زمینه هم رئیس جمهور و دولت در جهت تسهیل امور اقدام کنند و نوع فرهنگ کار به سمتی برود که ما از شایستگان در امر تصمیم گیری و تصمیم سازی استفاده کنیم تا ظرفیت کشور بیش از این شکوفا شود.