ضرورت فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌و‌گو با افکارنیوز، با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی باید در دولت سیزدهم با جدیت فعال شود، بیان داشت: این در حالی است که دولتمردان سابق گزارشی درباره تقویت دیپلماسی اقتصادی به ما ندادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال اگر ما می‌خواهیم مذاکرات و توافقات خوبی در اجرای برجام یا مذاکرات وین داشته باشیم، راهش تقویت دیپلماسی اقتصادی، توانمندی داخلی، پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و تقویت ارتباط با همسایگان است.

ضرورت فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم

ذوالنور ادامه داد: زمانی که طرف مقابل ببیند که ما این مشکلات خود را حل کردیم و دستمان زیر سنگ نیست، فشارش را کاهش می‌دهد و در مذاکره حاضر است به ما امتیاز دهد.

این نماینده مجلس اظهارداشت:اما اگر دیپلماسی اقتصادی و توانمندی داخلی را تعطیل کنیم و همه چیز را به ارتباط با کشور‌های خارجی و مذاکرات گره بزنیم، دشمنان احساس می‌کنند که ما از سر نیاز با آنان مذاکره می‌کنیم و نه تنها به ما امتیاز نمی‌دهند، بلکه فشار‌های خود را افزایش داده تا هر چه بیشتر بار ما را سنگین‌تر کنند و امتیازات بیشتری از کشورمان بگیرند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای اینکه در مذاکرات برجامی و وین موفق شویم، باید از روی بی‌نیازی و با موضع اقتدار با کشور‌های طرف مقابل گفتگو کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد:ما باید مذاکرات برجامی و هسته‌ای را از مسئله دیپلماسی اقتصادی جدا کنیم و در عرصه دیپلماسی اقتصادی باید وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام دهیم.