گفت‌وگوی ایران و سوریه درباره اجرای توافقنامه‌های اقتصادی

 «عمرو سالم» وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه با «مصطفی اثباتی»  رئیس شورای همکاری های اقتصادی با محور مقاومت و هیات همراه وی دیروز (دوشنبه) درباره تقویت روابط همکاری اقتصادی و مبادله تجاری بین دو کشور و تسریع اجرای قراردادهای منعقد شده بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار، عمرو سالم برای افزایش همکاری و ایجاد پروژه هایی که نیازهای بازار دو کشور را پوشش می دهد بر اهمیت غلبه بر همه مشکلات تاکید و خاطرنشان کرد که دو کشور در مورد راه های اجرای توافقنامه ها و یادداشت تفاهم نامه قبلی از جمله ایجاد فروشگاه مشترک مواد غذایی در مجموعه «امویین» در اسرع وقت در دمشق بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

اثباتی نیز در پاسخ به خبرنگاران تصریح کرد که این هیئت تا زمانی که در مورد اجرای تفاهم نامه های قبلی و بهره مندی از آنها به نحو مطلوب و به نفع هر دو کشور به توافق نرسد، در سوریه خواهد ماند.

چندی پیش «جمال شعیب» معاون وزیر تجارت داخلی نیز از توافق ایران و سوریه برای ایجاد یک مرکز تجاری در دمشق و تهران به منظور عرضه محصولات و تولیدات دو کشور خبر داد.

گفت‌وگوی ایران و سوریه درباره اجرای توافقنامه‌های اقتصادی

وی تاکید کرد که گفت و گو های تجاری بین ایران و سوریه ادامه دارد و طرفین تاکنون برای گشایش یک مرکز تجاری ایرانی در «برامکه» دمشق به منظور عرضه محصولات و تولیدات شرکت‌های ایرانی و در مقابل بازگشایی یک مرکز تجاری در تهران برای فروش محصولات شرکت‌های سوریه به توافق نهایی دست یافته اند.

ایران و سوریه بر اهمیت افزایش مبادلات تجاری و تلاش برای تامین نیاز بازارهای دو کشور و تداوم اجرای توافقات صورت گرفته بویژه در زمینه تجارت داخلی سوریه و اتخاذ گام های جدیدی در مسیر فعالیت مشترک دو کشور تاکید دارند.