سازش با رژیم صهیونیستی خواسته ساکنان اقلیم کردستان نیست

  علیرضا سلیمی با انتقاد از برگزاری نشستی غیرقانونی در اربیل عراق با موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، گفت: صهیونیست‌ها به دلیل وجود ظرفیت‌های بالا در خاک عراق همواره نسبت به آن طمع داشته و پیوسته به دنبال ایجاد اختلاف، درگیری و هرج و مرج در این کشور بودند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه از سوی دیگر صهیونیست ها به دنبال یارگیری برای رسیدن به منافع خود هستند و به همین منظور با راهکارهای مختلف کشورهای عربی را جهت عادی سازی روابط با خود آماده می کنند، اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید با چشم باز رفتار صهیونیست ها را رصد کرده و لحظه ای غفلت نکنند که محل سوءاستفاده صهیونیست ها خواهد شد.

سازش با رژیم صهیونیستی خواسته ساکنان اقلیم کردستان نیست

وی در ادامه با بیان اینکه کردستان عراق به دلیل ویژگی های خاص و چندپارگی در بخش های مختلف آن همواره مورد طمع واقع شده است، عنوان کرد: صهیونیست ها با پیدا کردن نقطه ضعف سران برخی عشایر کردستان عراق، آنها را برای برگزاری نشستی غیرقانونی به نفع خود ترغیب کرده اند و این در حالی است که مردم این منطقه با سران خود هم نوا نیستند.

سلیمی ادامه داد: برگزاری نشستی علیه ملت فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی در خاک عراق، اقدامی شک برانگیز بوده و قطعا صهیونیست ها خوابی برای این منطقه دیده اند که دولتمردان عراق باید نسبت به آن هوشیار باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه بغداد نباید اجازه دهد صهیونیست ها در این کشور جولان دهند، خاطرنشان کرد: اگر ریشه صهیونیست ها در منطقه سوزانده نشود قطعا شرارت و درگیری ها نیز ادامه خواهد داشت لذا اقوام مختلف عراق باید با کنار گذاشتن اختلافات مراقبت باشند در زمین صهیونیست ها بازی نکنند.