فرد وابسته به غرب با وجود حسن نیت هم نمی‌تواند به نفع کشور عمل کند

 محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان در ایتالیا درباره نقش جریانات سیاسی در دفاع مقدس ، بیان کرد: در دفاع مقدسِ ما داوطلبان بسیار شرکت و احساس تکلیف کردند، در حالی که نظامی هم نبودند و  توانستند به کمک نیروهای نظامی کشور دشمن را در رسیدن به اهداف خود شکست دهند.

او ادامه داد: این در حالی بود که همه قدرت‌های بزرگ و حتی چین و شوروی هم به نفع صدام عمل می‌کردند و انواع سلاح‌ها را در اختیارش قرار می‌دادند؛ ما در حدود ۸۰ کشور فقط اسیر داشتیم که سربازان خود را به جبهه‌ها فرستاده بودند.

قدیری ابیانه درباره تفاوت دو جبهه در دفاع مقدس بیان کرد: تفاوت ما و رقیب این بود که در جبهه دشمن بنا به دستور عمل می‌کردند؛ اما در جبهه ما بنا به تکلیف عمل می‌کردند. آن‌ها حتی اگر اسمشان فدائیان صدام بود اما یک ویژگی در درون همه نظامیان قدرت‌های غربی و شرقی وجود داشت مبنی بر اینکه هر کس ابتدا به فکر حفظ خودش است و بعد ضربه زدن به طرف مقابل، در حالی که در جبهه خودی افرادی وجود داشتند که حاضر بودند برای عمل به تکلیف خود حتی از جانشان هم بگذرند.

فرد وابسته به غرب با وجود حسن نیت هم نمی‌تواند به نفع کشور عمل کند

سفیر اسبق کشورمان در ایتالیا اضافه کرد: در جریان مقابل هیچ کس حاضر نبود برای هدفش از جان بگذرد. این در حالی است که اگر در یک طرف جنگی کسی آمادگی از جان گذشتگی داشته باشد این مورد به تنهایی می‌تواند کل معادلات جنگی را بر هم بزند.

وی مهم ترین درسی که احزاب می‌توانند از دفاع مقدس بیاموزند را این گونه تشریح کرد: مهم ترین درس این است که اگر یک ملتی مقاومت کند می‌تواند در برابر توطئه‌های دشمن بایستد تا اهداف‌ دشمن شکست بخورد. اما آیا این روحیه در همه احزاب وجود دارد؟

قدیری ابیانه در پایان اظهار کرد: یک ذهن وابسته و قدرت طلب درس پذیر نیست و از تجربیات استفاده نخواهد کرد. فردی که وابسته به غرب است و ملت خود را باور ندارد حتی اگر حسن نیت هم داشته باشد نمی‌تواند به نفع کشور خود عمل کند.