فارس: یک مقام مسئول در دفتر امام (ره) با تاکید بر این که محمدعلی انصاری چندی قبل،موضع رسمی درباره شایعات مطروحه پیرامون کاندیداتوری حجت الاسلام سیدحسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری را بیان کرده است، تصریح نمود: اخبار جدیدی که در این رابطه منتشر شده ، برداشت خبرنگاران بوده است.


به دنبال انتشار خبری مبنی بر تاکید حجت الاسلام سید حسن خمینی بر عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده، یک مقام مسئول در دفتر حضرت امام(ره) با اشاره به در پیش بودن مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی طی روزهای اخیر متمرکز بر برگزاری باشکوه مراسم سالگرد رحلت حضرت امام(ره) هستند و در چنین شرایطی ورود به مباحثحاشیه ای را به صلاح نمی دانند.

وی تصریح کرد: حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم ختمی که روز گذشته شرکت کرده بود مصاحبه ای رسمی با خبرنگاران نداشته و آنچه که از زبان وی درباره انتخابات ریاست جمهوری بیان شده، برداشت خبرنگاران بوده است.

وی همچنین تاکید کرد: چندی پیش حجت الاسلام محمدعلی انصاری در نشست خبری تشریح برنامه های سالگرد ارتحال امام(ره)، مطالبی درباره شایعات مطروحه پیرامون کاندیداتوری حجت الاسلام سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد که همان اظهارات، مواضع رسمی محسوب شده و به قوت خود باقی است.

گفتنی است، حجت الاسلام محمد علی انصاری در این نشست خبری، در خصوص مطرح شدن اخباری مبنی بر کاندیداتوری سیدحسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری و بحثدرباره این موضوع با احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بنده از طرف آنها شدیدا " موضوع کاندیداتوری را تکذیب می‌کنم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد: بیت امام اگر سخنگو و خدمتگذار مردم باشد برایشان جذابیت بیشتری دارد تا وارد حوزه مسئولیتی شوند.

وی درباره چرایی مطرح شدن این شایعات افزود: ما پیش از این، انتخابات خبرگان را داشتیم که برخی شایعه کردند سیدحسن خمینی می‌خواهد کاندیدا شود و حتی در انتخابات مجلس نیز گفتند علاوه بر کاندیداتوری می‌خواهد لیست بدهد و به همین ترتیب این شایعات را برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.

انصاری در عین حال یادآور شد: سیدحسن خمینی از نظر فقهی، تسلط به زبان خارجی، مطالعات دانشگاهی و بینالمللی و همچنین از نظر خوشتیپی سرآمد است ، بنابراین به دنبال ریاست نیستند.