به گزارش افکار به نقل از مهر، محمد مرسی یکی از ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در گفتگو با رویترز اظهار داشت : در صورتی که پیروز انتخابات شوم حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر را به زندان ابد محکوم می کنم.

وی درباره سرنوشت معاهده کمپ دیوید و رابطه با رژیم صهیونیستی نیز گفت: رفتار اسرائیلی ها تعیین کننده رفتار متقابل ما خواهد بود اگر آنها به کمپ دیوید، مرزها و حق آوارگان احترام بگذارند ما نیز به این توافقنامه پایبند خواهیم بود.

فلسطین الیوم نیز گزارش داد که حکم نهایی حسنی مبارک به اتهام کشتار معترضین در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه فردا شنبه اعلام خواهد شد.

الیوم السابع نیز گزارش داد که هزاران شهروند مصری امروز در تظاهرات موسوم به جمعه " انزوای سیاسی احمد شفیق " در میدان التحریر قاهره شرکت کردند.

معترضین با سر دادن شعار، اجرای قانون انزوای سیاسی به ویژه درباره احمد شفیق آخرین نخست وزیر رژیم مبارک را خواستار شدند و اعلام کردند که وی به عنوان یکی از عناصر رژیم مبارک نباید در انتخابات شرکت کند.

مردم خشمگین مصر تصاویر احمد شفیق را به آتش کشیدند و آن را لگدکوب کردند. تظاهرات کنندگان همچنین پایان حکومت شورای عالی نظامی مصر را خواستار شدند.

در این تظاهرات برخی طرفداران "حمدین صباحی" یکی از نامزدهای شکست خورده در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز حضور داشتند که با سر دادن شعار علاوه بر انزوای سیاسی احمد شفیق، مخالفت خود را با ریاست جمهوری اخوان المسلمین نیز اعلام کردند.