بازتاب سخنان رهبرانقلاب دررسانه‌های بین‌المللی

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، خبرگزاری "ترند" آذربایجان طی خبری به پوشش بخشهایی از سخنان "حضرت آیتالله خامنهای" مقام معظم رهبری در مراسم بیستوسومین سالگرد ارتحال امام خمینی پرداخت.

این خبرگزاری نوشت که رهبر ایران به عدم تاثیر گذاری تحریم‌ها علیه ایران و افزایش نفرت مردم ایران از کشورهای غربی اشاره کرد.

ترند نیوزنوشت:[حضرت آیت‌الله] خامنه‌ای در سخنرانی خود که از تلویزیون ایران پخش می‌شد گفت که نه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و نه تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا بر ایران تاثیر می‌گذارد.

این خبرگزاری آذربایجانی ادامه داد که رهبر ایران تاکید کرد:: چیزی که دشمنان ایران از آن هراس دارند، ایران هسته‌ای نیست بلکه ایران اسلامی است.


رویترزنیز در گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)، به پوشش بخش مربوط به برنامه هسته‌ای در بیانات ایشان مبادرت ورزید.

رویترز در این گزارش نوشت: " عالی‌ترین مقام ایران، آیةالله خامنه‌ای، روز یک‌شنبه ایالات متحده و متحدان آن را متهم کرد که با هدف پوشاندن مشکلات داخلی خود، در خصوص برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گویند. "

رویترز به نقل از مقام معظم رهبری اقدامات آمریکا و غرب را در خصوص پوشش مشکلات داخلی با استفاده از برنامه هسته‌ای ایران را نابخردانه توصیف کرده است.

این خبرگزاری به نقل از رهبر انقلاب نوشت: مساله هسته‌ای ایران در راس تحولات جهان قرار گرفته و آنان مغرضانه از عبارت سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنند… تا توجه‌ها را از مشکلات داخلی آمریکا و اروپا منحرف کنند.
خبرگزاری " فرانسه "از جمله خبرگزاری‌هایی بود که به پوشش سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی " رحمة الله علیه " پرداخت.

این خبرگزاری این بخش از سخنان مقام معظم رهبری که درباره پاسخ " صاعقه گونه " ایران به هر گونه تجاوز اسرائیل بود را برای تیتر خبر خود انتخاب کرد.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد که رهبر ایران تاکید کرد که نگرانی جامعه جهانی در این باره که ایران به دنبال تسلیحات اتمی است بر اساس یک " دروغ " است.

این خبرگزاری ادامه داد: رهبر ایران گفت که اگر اسرائیلی‌ها هر گونه اقدام اشتباهی را مرتکب شوند این اقدام همانند صاعقه‌ای بر روی سر آنها فرود خواهد آمد.

خبرگزاری فرانسه نوشت:[حضرت آیت‌الله] خامنه‌ای گفت که غربی‌ها موضوع تسلیحات اتمی ایران را بر اساس یک دروغ ترویج می‌دهند و هدف آنها از این اقدام تحریف افکار عمومی از رویدادهایی است که در آمریکا و اروپا در حال روی دادن است.

به گزارش فارس به نقل ازاسوشیتدپرس، رهبر عالی ایران می‌گوید که تحریم‌های غرب منجر به توقف پیشرفت‌های ایران نشده بلکه نفرت از غرب را در قلوب مردم ایران عمیق‌تر می‌سازد.

بر اساس این گزارش، آیة‌الله خامنه‌ای این بیانات را روز یک‌شنبه در مراسم یادبود بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ایراد کرد. رهبر عالی ایران، اتهامات آمریکا و متحدانش مبنی بر اینکه ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای را دروغ دانست و رد کرد. وی همچنین اسرائیل را دشمن شماره یک ایران دانست.

اسوشیتدپرس در پایان گزارش خود نوشت: ایران در حال حاضر درگیر مذاکرات با شش قدرت جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای خود است. شش کشور از ایران خواسته‌اند تا برنامه غنی‌سازی خود را تا سطحی که می‌تواند به سرعت به مواد اولیه تولید سلاح تبدیل شود، متوقف کند. ایران می‌گوید که در مقابل، باید تحریم‌های اخیرا تشدید شده غرب بر ضد این کشور، لغو گردند.

خبرگزاری آلماندر پوشش بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی " رحمة الله علیه " نوشت که رهبر ایران تاکید کرد که بدگمانی غرب از این موضوع که ایران در برنامه هسته‌ای خود ابعاد نظامی را دنبال می‌کند یک " دروغ " است.

این خبرگزاری نوشت: رهبر ایران گفت که آمریکا و اروپا موضوع تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی را مطرح می‌کنند تا چالش‌های درون کشورهای خود را پنهان کنند اما این یک دروغ است و تلاش‌های آنها موفق نخواهد شد.

خبرگزاری آلمان ادامه داد: رهبر ایران تاکید کرد که قدرت‌های جهانی از ایران هسته‌ای هراس دارند اما آنها باید از ایران اسلامی هراس داشته باشند که نه تنها در سی وسه سال گذشته بدون پشتیبانی آمریکا دوام آورده است بلکه در تمامی زمینه‌ها پیشرفت کرده است.

خبرگزاری بلومبرگنیز مانند اکثر رسانه‌های مطرح دنیا سخنان مقام معظم رهبری در بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را پوشش داد.

این خبرگزاری به نقل از رهبر ایران نوشت: «ایران اثبات کرده است یک ملت، بدون وابستگی به آمریکا یا قدرت‌های دیگر و حتی با دشمنی با آمریکا می‌تواند به پیشرفت‌های اصیل دست پیدا کند.»

این گزارش افزود عالی‌ترین مقام سیاسی ایران این سخنان را در خارج از تهران و در مراسمی که برای یادبود بنیانگذار جمهوری اسلامی ترتیب داده شده بود، ایراد کرد.

پیش از خبرگزاری بلومبرگ، سایر رسانه‌های مهم، اعم از آسوشیتدپرس، رویترز، خبرگزاری آلمان، خبرگزاری فرانسه، ای‌بی‌سی‌نیوز و رسانه‌های دیگر نیز سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داده بودند.

سایت خبری " سوئیس اینفو "در پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت بیست و سومین سالگرد رحلت امام خمینی رحمة الله علیه نوشت که رهبر ایران به اسرائیل هشدار داد که هرگونه حمله علیه برنامه هسته‌ای ایران همانند صاعقه بر سر اسرائیل فرود خواهد آمد.

سوئیس اینفو اضافه کرد: اگر رهبران صهیونیست درباره اقدام نظامی صحبت می‌کنند چون آنها احساس وحشت می‌کنند و امروز آنها از هر وقت دیگری ضعیفتر هستند.

این سایت خبری در ادامه نوشت: رهبر ایران گفت که غربی‌ها به یک دلیل دروغ خطر ایران هسته‌ای را منتشر می‌کنند و آن این است که آنها از ایران اسلامی هراس دارند.


سوئیس اینفو اضافه کرد:[حضرت آیت‌الله] خامنه‌ای گفت که غربی‌ها موضعی غیر منطقی در قبال برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ می‌کنند و آن را با دروغ بزرگنمایی می‌کنند تا مشکلات خود را پنهان کنند.

پایگاه خبری " مصری الیوم "در پوشش بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت بیست و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نوشت که رهبر ایران هشدار داد که هر گونه حمله اسرائیل علیه ایران همانند صاعقه بر سر آن فرود خواهد آمد.

این پایگاه خبری اضافه کرد: رهبر ایران معتقد است که تبلیغات غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران پوششی بر مشکلاتشان است.

مصری الیوم نوشت:[حضرت آیت‌الله] خامنه‌ای گفت اقدامی که آمریکا و غربی‌ها انجام می‌دهند حماقت است. آنها درباره موضوع هسته‌ای ایران مبالغه می‌کنند تا مشکلاتشان را پنهان کنند.


شبکه خبری الجزیرهدر پایگاه اینترنتی خود به انتشار بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت بیست‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی رحمة الله علیه پرداخت.

الجزیره نوشت که رهبر ایران گفت که اگر رهبران صهیونیست درباره اقدام نظامی علیه ایران صحبت می کنند به این دلیل است که آنها احساس وحشت می‌کنند و امروز آنها از هر زمان دیگر ضعیفتر بوده و هر گونه اقدام غلط همانند صاعقه بر سر آنها فرود خواهد آمد.

پایگاه اینترنتی این شبکه خبری اضافه کرد:[حضرت آیت‌الله] خامنه‌ای آمریکا و همپیمانانش را متهم کرد که با تبلیغات درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی سعی می‌کنند مشکلاتشان را پنهان کنند و اقدامی که آمریکا و غربی‌ها انجام می‌دهند حماقت است.

الجزیره در ادامه گزارش خود به بخش‌هایی از سخنان " یحیی رحیم صفوی " مشاور مقام معظم رهبری درباره پاسخ ایران به هرگونه اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران پرداخت.

رادیو بین‌المللی چین(CRI)،رهبر جمهوری اسلامی طی سخنانی نگرانی جامعه جهانی درباره این که ایران به دنبال تسلیحات اتمی است را برخاسته از یک دروغ دانست و گفت: «هدف غربی‌ها از این اقدام تحریف افکار عمومی از رویدادهایی است که در ایالات متحده و اروپا در حال روی دادن است».

بنابراین گزارش، آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این که ایالات متحده دچار بحران‌های اقتصادی و اجتماعی است و حرکت‌های دیوانه‌وار انجام می‌دهد، گفت: «غربی‌ها قصد دارند بحران‌ها را به آسیا، آفریقا و خاورمیانه منتقل کنند تا ضعف خود را با حادثه‌آفرینی در کشورهای دیگر بپوشانند».

رادیو بین‌المللی چین افزود: رهبر ایران در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که رژیم صهیونیستی اکنون دست‌پاچه‌ و حیرت‌زده است و بیش از گذشته خود را آسیب‌پذیر می‌بیند، تاکید کرد: «اگر اسرائیلی‌ها هرگونه اقدام اشتباهی را مرتکب شوند، این اقدام همانند صاعقه‌ای بر روی سر آن‌ها فرود خواهد آمد.»

بر اساس گزارش این رادیو، آیت‌الله خامنه‌ای با هشدار به مسوولان و مردم مبنی بر این که باید مراقب بود تا به آتش‌های قومی، طایفه‌ای و فرقه‌ای دامن زده نشود، تصریح کرد: «امروز آمریکایی‌ها در ایجاد اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی از تجربه انگلیسی‌ها استفاده می‌کنند که متخصص دشمنی انداختن بین گروه‌‌ها هستند».

رسانه دولتی «بی‌بی‌سی»نیز مانند اکثر رسانه‌ها و آژانس‌های خبری دنیا سخنان مقام معظم رهبری در بیست و سومین سالگرد درگذشت امام خمینی(ره) را پوشش داد.

«بی‌بی‌سی» صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای در مورد برنامه هسته‌ای ایران را تیتر کرد و به نقل از رهبر انقلاب نوشت: «غربی‌ها در مورد برنامه اتمی ایران دروغ می‌گویند.»

این رسانه در ادامه بخش‌های دیگری از سخنان رهبر انقلاب، از جمله پیشرفت‌های علمی ایران و حرکت بی‌وقفه برای پیشرفت‌های بیشتر را نیز مورد تأکید قرار داد.

بی‌بی‌سی در بخش دیگری به نقل از رهبر ایران نوشت: «این کار(تفرقه‌افمنی مذهبی) تخصص انگلیسی‌هاست.

روزنامه انگلیسی تلگراف،در گزارشی بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب در بیست و سومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) را پوشش داد.

این روزنامه نوشت رهبر معنوی ایران گفت چیزی که غربی‌ها از آن می‌ترسند و باید هم بترسند ایران اسلامی است، نه ایران هسته‌ای.

روزنامه تلگراف ضمن بازتاب سخنان رهبر انقلاب در مورد دروغگویی غربی‌ها در مسئله برنامه هسته‌ای ایران، بخش‌هایی از سخنان وی در مراسم نوروز امسال را به عنوان نظر وی در خصوص سلاح هسته‌ای نقل کرد. تلگراف نوشت: «رهبر معنوی ایران، که کنترل برنامه هسته‌ای تهران را در دست دارد… قبلا سلاح‌های هسته‌ای را تقبیح کرده و آن را «گناه کبیره» اعلام کرده است.»