به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی امروز ۱۴ خرداد با حضور بیش از ۱ میلیون زائر در مرقد مطهر امام (ره) به پایان رسید.

در این مراسم که ساعت ۹:۳۰ با قرائت قرآن و سپس سخنرانی سید‌حسن خمینی تولیت حرم امام آغاز شد جمعی از مسئولان کشوری و لشکری نیز در صحن حجت‌الاسلام مصطفی خمینی حضور داشتند.

براساس این گزارش سران سه قوه(صادق لاریجانی، احمدی نژاد، علی لاریجانی)، سردار سرلشگر عزیر جعفری فرمانده‌ کل سپاه پاسداران، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ‌هاشمی شاهرودی، هاشمی رفسنجانی، سید‌یاسر خمینی، حجت‌الاسلام علوی، حجت‌الاسلام نواب، ثمره هاشمی، محسن رضایی برخی از نمایندگان مجلس، سرلشکر صالحی، امیر پوردستان، محمد‌علی انصاری، قالیباف و همچنین جمعی از سفرای کشورهای خارجی از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

سخنرانی مقام معظم رهبری ساعت ۱۰:۳۰ با استقبال مردم آغاز شد که مباحثی همچون بیداری اسلامی، حرکت دیوانه‌وار غرب در مسئله هسته‌ای ایران، بحران آمریکا و لزوم هوشیاری نخبه‌ها و آحاد مردم برخی از مهمترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب بود که با تکبیر‌های پرشور مردم مواجه شد.

از حاشیه‌های این مراسم گفت‌وگوی آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری با سید‌یاسر خمینی بود.

به گزارش فارس پس از پایان فرمایشات مقام معظم رهبری پخش مداحی و سینهزنی زائران مرقد امام خمینی از دیگر برنامههای این مراسم بود که مردم همزمان با خروج از مرقد مطهر امام راحل به عزاداری نیز پرداختند؛ در حال حاضر جمعیت زیادی در حال خروج از حرم مطهر امام راحل هستند.