تولید 2 برابر مصالح ساختمانی در کشور/ مالیات بر خانه‌های خالی به کجا رسید؟

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با بیان اینکه تولید مصالح ساختمانی کشور کفاف ساخت سالیانه یک میلیون مسکن در کشور را می‌دهد بیان داشت: ما بیش از ساخت یک میلیون مسکن در سال، مصالح ساختمانی تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عمده مصالح ساختمانی سیمان و فولاد است، اظهار داشت: ما در این بخش تولید خوبی داریم و می‌توانیم جوابگوی نیاز کشور در تولید مسکن باشیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما در حال حاضر نزدیک به دو برابر نیازمان مصالح ساختمانی در کشور تولید می‌کنیم ضمن اینکه همه این مصالح برای ساخت مسکن داخل تولید می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما در زمینه تولید مصالح ساختمانی به خودکفایی رسیده‌ایم، بیان داشت: در حال حاضر ما خیلی بیشتر از نیازمان مصالح ساختمانی تولید می‌کنیم و شاید گفت حداقل ۵۰ درصد بیش از نیاز کشور مصالح تولید می‌شود.

رضایی کوچی با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که مصالح ساختمانی افزایش پیدا کند اظهار داشت: بنابراین ما برای تأمین مصالح ساختمانی و در ادامه تولید سالیانه یک میلیون مسکن در سال هیچ مشکلی نداریم و کافی است دولت اراده کند تا تولید مسکن در کشور به راه بیفتد.

تولید 2 برابر مصالح ساختمانی در کشور/ مالیات بر خانه‌های خالی به کجا رسید؟

این نماینده مجلس با اشاره به سرنوشت جلسات شورای عالی مسکن بیان داشت: در حال حاضر جلسات در زمینه تولید مسکن مرتباً در وزارت راه و شهرسازی برگزاری می‌شود و کمیسیون عمران هم مرتباً تصمیمات جدید در این بخش را مورد رصد قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر منتظریم جلسه دوم شورای عالی مسکن تشکیل شود و مطلعیم که این جلسه تا آخر هفته جاری برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: متأسفانه با شناسایی خانه‌های خالی پیرو این قانون هنوز وزارت اقتصاد درآمدی از این طریق به دست نیاورده است لذا این وزارتخانه باید پاسخگو باشد که به چه علت تا کنون نتوانسته حتی ریالی از اجرای این قانون کسب کند.