دهمین مقصد رئیس جمهور برای پیگیری مشکلات

 اواخر هفته گذشته بود که حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان سفرهای استانی خود به استان زنجان سفر کرد، استانی که به زعم برخی کارشناسان از ویژگی های بسیاری جهت تحقق شعار جهش تولید برخوردار است.

در این سفر رئیس جمهور در اولین اقدام خود از کارخانه نیمه تعطیل سرجین بافت بازدید کرد، کارخانه ای که دچار مشکلاتی است که به زعم آقای رئیسی در مدت یک ماه قابل حل است و مامور حل این مشکلات نیز وزیر صمت خواهد بود؛ فاطمی امین وزیر صمت نیز که همراه رئیس جمهور در این سفر استانی حضور داشت قول داد که مشکل کارخانه سرجین بافت در همان مدت یک ماهه حل شود.

در ادامه این سفر، مردم به استقبال حجت الاسلام رئیسی آمدند و در حین حرکت خودروی حامل وی مطالب، مطالبات و دغدغه های خود را اعلام کردند، برخی با نامه های خود رئیس جمهور را در جریان مشکلات خود قرار دادند و برخی نیز به طور مستقیم با رئیسی صحبت کردند. در جریان این اتفاق رئیس جمهور به مردم قول داد تا نامه های آنان را خوانده و مشکلاتشان را پیگیری کند، همچنین جهت رفع مشکلی که یکی از مردم جهت خرابی جاده به اطلاع رئیس جمهور رساند استاندار زنجان موظف شد مشکل این جاده را که حدود سی کیلومتر است حل کند.

دهمین مقصد رئیس جمهور برای پیگیری مشکلات

آقای رئیسی سپس از محل دپوی کارخانجات روی بازدید کرد و پس از آن به مناطق حاشیه نشین استان زنجان مبنی بر مشاهده مشکلات مردم ساکن این منطقه رفت، منطقه ای که دارای ساختمان هایی فرسوده است که به گفته برخی کارشناسان در نگاه اول می توان متوجه شد که با کوچک ترین زمین لرزه در این مناطق شاهد خسارت های مالی و جانی فراوانی به مردم و دولت باشیم، به دنبال این موضوع رئیس جمهور جهت رفع مشکل ساکنان این منطقه به استاندار زنجان دستور داد تا اقدامات جا به جایی خانوارهای این منطقه به سرعت انجام شود، آقای رئیسی همچنین در این بازدید گفت: هر چقدر به این مردم خدمت کنید برای آخرت خود سرمایه‌گذاری کرده اید.

مقصد بعدی حجت الاسلام رئیسی، بازدید از کارخانه روغن نباتی جهان بود؛ کارخانه ای که در این مدت حاشیه کم نداشته و حتی در بازدید رئیس جمهور نیز شاهد حواشی مختلفی بود. این کارخانه که از نظر نحوه واگذاری و مدیریتی مشکلات حقوقی بسیاری را دارد باعث شده تا بسیاری از کارکنان آن خانه نشین شوند. در این بازدید رئیس جمهور نه تنها  از صحبت‌های مدیران این کارخانه قانع نشد، بلکه از رفتار آنان مبنی بر راه‌اندازی خط تولید صرفا با ۸۰ کارگر و به صورت نمایشی گله‌مند شد.

حجت الاسلام رئیسی جهت رفع مشکلات حقوقی کارگران دادستان زنجان را موظف به پیگیری جهت رفع مشکلات کرد. در ادامه حاشیه های این کارخانه، کارکنان آن از بیم اخراج و یا موارد دیگر حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشده که این موضوع خود جای تامل و پیگیری دارد، اما باتوجه به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کارکنان این کارخانه به حل مشکلات خود توسط دولت جدید امیدوار بودند.

رئیس جمهور در این سفر با فرهیختگان استان زنجان نیز دیدار و به مشکلات و دغدغه‌های این قشر نیز توجه کرد، آقای رئیسی در این دیدار قول داد تا مردم را در تصمیمات اقتصادی دولت سهیم کند نه غافلگیر، رئیس جمهور همچنین وجود اراده را لازمه عبور از مشکلات دانست و پیشرفت در حوزه دفاعی را در عین تحریم به عنوان مصداق بارز آن یاد کرد و خبر داد که توسعه هوش مصنوعی در دستور کار دولت قرار دارد. حجت الاسلام رئیسی سپس در جلسه شورای اداری استان زنجان حضور یافت که در آن از نیازمندی اقدامات جهادی جهت رفع مشکلات این استان و لزوم بازگشت اعتماد که در گرو کار و تلاش دولت است صحبت شد.

در جریان افتتاح‌هایی نیز که در این سفر انجام شد کارخانه فولاد خرمدره زنجان با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال با حضور وزیر کار به بهره‌برداری رسید و کلنگ احداث ۱۷۰۰۰ واحد مسکونی جهت رفع مشکلات مسکن توسط وزیر راه و شهرسازی به زمین خورد.