اکنون زمان استفاده از فرصت هایی است که دولت قبلی آن ها را سوزاند

مهرداد ویس کرمی ، نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکمنستان و حضوردر اجلاس اکو بیان کرد: امروز یک تئوری رایج به اسم دهکده جهانی وجود دارد که دنیایی به ابعاد قدیم است اما ارتباطات قوی وجود دارد و دنیا را به یک دهکده تبدیل کرده است.

وی افزود: ما به طور طبیعی نمی توانیم در خصوص ارتباط با سایر کشورها بی تفاوت باشیم و سیاست خارجی ایران نیز بر اساس حسن رابطه است و همسایگان ما به دلایل مختلفی در اولویت هستند. دلایلی که یکی از آن ها لزوم ایستادگی در برابر کشورهای سلطه جو است.

ویس کرمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران منافع مشترک بسیاری با کشورهای همسایه دارد و از این جهت مناطق خاورمیانه و آسیای میانه و در کل مناطقی که نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی به کشور ما دارند باید در اولویت ارتباط اقتصادی با ما باشند و در ارتباط با آن ها می توانیم اهداف اقتصادی و سیاسی خودمان را پیش ببریم.

اکنون زمان استفاده از فرصت هایی است که دولت قبلی آن ها را سوزاند

*تقویت روابط ایران با همسایگان دست دشمنان را کوتاه می کند

نماینده مردم خرم آباد درمجلس تاکید کرد: با این شکل روابط حتی دست کشورهای بیگانه و خارج از منطقه کوتاه خواهد شد و بهانه ای برای مداخله در کشورهای منطقه پیدا نمی کنند. شاید در برخی از دولت ها مثل دولت قبلی به دلیل اعتماد بیش از حد به کشورهای غربی از همسایگان خود غافل شدیم و فرصت های تاریخی را از دست دادیم.

او تشریح کرد: اما اکنون زمان آن است که تمام ظرفیت های موجود را شناسایی و برای تحکیم روابط با آن ها تلاش کنیم. جمهوری اسلامی ایران طی سالیان سال تلاش کرده تا با وجود شیطنت های آمریکا و انگلیس کشور خود را امن نگه دارد و این ایستادگی را نیز به کشورهای همسایه خود منتقل کند.

ویس کرمی بیان می کند: وقتی ما در عالی ترین سطح در نشست یکی از کشورهای همسایه شرکت می کنیم قصد داریم تا اهمیت کار را به دنیا نشان دهیم و یکی از راه های رفع تحریم و شکستن این حلقه ناجوانمردانه نیز تقویت دیپلماسی همسایگی است. اصل این موضوع کار پسندیده ای است که البته باید با برنامه های مشخص و مبتنی با منافع ملی پیش رویم.