کارت ورود به جلسه مذاکره قدرت است

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در سومین همایش علمی تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: امروز قدرت‌های مطرح با برنامه‌ریزی دقیق در مسیر افزایش قدرت خود قدم بر می‌دارند. برای مثال آمریکا در این اندیشه است که موقعیت امروز خود را حفظ کند و مانع از رشد اقتدار رقبای خود شود. اینکه امروز راهبرد آمریکا معطوف به شرق و چین شده است، ناظر بر افزایش قدرت اقتصادی و نظامی و سیاسی شرق است.

وی افزود: این که هزاره سوم را هزاره آسیا می‌دانند ناظر بر بزرگ شدن قدرت در این منطقه کره خاکی است بنابراین بحث قدرت بحث جدی است. در این حوزه کسی خط قرمز ندارد. نقطه توقفی یافت نمی‌شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که انبیای الهی برای افزایش قدرت انسان‌ها آمده‌اند گفت: مهمترین هدف انبیا این است که یک انسان قدرتمند و مقتدر تربیت کنند. منتها انبیا قدرت را در حوزه قدرت مادی محض تعریف نمی‌کنند. اگر امام (ره) یک شخصیت مقتدری نبود انقلابی خلق نمی‌شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام (ره) یک شخصیت تربیت شده در مدرسه قرآن است که به این سطح قدرت دست یافته است، افزود: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی هم یک شخصیت مقتدر است، اقتدار شخصی دارد و با اقتدار سخن می‌گوید. این اقتدار ثمره دیانت و دینداری و تربیت اسلامی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر این که عزت یعنی قدرت گفت: نظام سیاسی عزتمند یعنی نظامی که نفوذناپذیر، آسیب ناپذیر و تهدید ناپذیر است و ما باید در این مسیر قرار بگیریم. نظام اسلامی با این حوزه فاصله دارد. در حوزه دفاعی منزلت خوبی داریم اما نیروهای دفاعی ایران همیشه باید در مرز قدرت باشند

وی گفت: امروز نیروهای مسلح وظیفه شان این است که به بالاترین سطح قدرت برسند چرا که دیگران هم همین کار را می‌کنند و برای قدرت مرز نمی‌شناسند بنابراین نیروهای مسلح هم نباید مرز بشناسند و در مسیر آن بکوشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که براساس اندیشه رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی باید در همه حوزه‌ها در مرز قدرت قرار بگیرد، گفت: این رسالت همه حاکمان، ‌دولتمردان و مسوولین است و در چله دوم انقلاب باید در این مسیر حرکت کرد.

کارت ورود به جلسه مذاکره قدرت است

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: نظام اسلامی هرگز نه در اندیشه جهان‌گشایی و کشورگشایی است. نگاه ما به خارج از مرزها نگاه خلق قدرت به جامعه بشری است. امروز بالاترین خواسته ما عراق مقتدر است. دغدغه و خواسته سردار سلیمانی و یاران او سوریه مقتدر، یمن مقتدر، ‌فلسطین مقتدر، لبنان مقتدر و دنیای اسلام مقتدر و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌هاست.

 وی یادآورشد: ملت لبنان امروز این حقیقت را دریافته است که امروز تنها دغدغه جمهوری اسلامی ایران لبنان مقتدر، سوریه مقتدر است. ما جز به قدرت آنها نمی‌اندیشیم و اعتقاد داریم که باید در فکر یک جبهه مقتدر بود چرا که تنها زبانی که می‌توان در دنیای امروز با قدرت‌های مطرح جهان صحبت کرد زبان قدرت است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که بحث دیپلماسی دفاعی دقیقا مبتنی بر قدرت است، گفت: اگر قدرت نداشته باشید کسی با شما سخن نمی‌گوید و به شما اعتنا نمی‌کند. کارت ورود به جلسه مذاکره قدرت است و هر قدر این قدرت بسط پیدا کرده و جبهه مقتدر و محور مقاومت شکل بگیرد، به اقتدار شما برای گفت وگو می افزاید.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز ایران در کنار یک جبهه قدرتمند قرار دارد، گفت: امروز قدرت‌ها با ایران تنها سخن نمی‌گویند بلکه با یک جبهه مواجه هستند. علاوه بر این دیپلماسی دفاعی ما هم امروز راه را هموار کرده است. امروز آنها خواستار مذاکره و گفت و گو هستند چرا که با یک قدرت روبرو هستند.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی از حوزه‌هایی است که ایران را در یک جایگاه برتر قرار داده است، گفت: دفاع مقدس به ما آموخته است که پدافند هوایی مقتدر و یک شبکه کارآمد برای خط امنیت و اقتدار و امنیت چه نقش مهمی دارد و امروز پدافند برای آسمان ایران و ملت‌های منطقه خط امنیت آورده است.

حجت الاسلام ابوترابی با ذکر بیاناتی از امام علی (ع) گفت: نیروهای نظامی دژ مستحکم مردم هستند و حکمرانان و حاکمان و فرماندهان با یک قدرت دفاعی مقتدر عزت و اقتدار پیدا می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که امروز مکتب در پرتو یک نیروی مسلح مقتدر قدرتمند می‌شود، گفت: مکتب، دین، قرآن و عترت اقتدار خود را در اقتدار نیروهای مسلح می‌بینند و اگر اقتدار نیروهای مسلح نبود، استخوان‌های ما را خرد می کردند چرا که دنیا بسیار بی‌رحم است.

وی گفت: دشمنان اگر می‌توانستند، رقبای خود را با بمب هسته‌ای از میدان خارج کنند قطعا انجام می‌دادند و هیچ مضایقه ای نمی‌کردند. اگر بمب اتمی اسراییل امروز کارایی داشت از آن استفاده می کرد. بنابراین در چنین دنیایی باید بر سطح قدرت افزود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که امروز ملت ایران روی پای خود ایستاده است گفت: امروز ملت ایران با دنیا با قدرت سخن می‌گوید به دلیل این که نیروی پدافند و نیروهای مسلح ایران قدرتمند است و برای کشور امنیت آورده است.