غربی‌ها یکبار به نعل می‌زنند و یکبار به میخ!

سیدعلی آقازاده ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به  رفتار دوگانه غربیها در دور جدید مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: رفتار دوگانه توسط کشورهای غربی سابقه طولانی دارد و بد عهدی در آمریکایی ها ثابت شده است. اما کشورهای اروپایی مادام تحت تاثیر رفتار آمریکا هستند و به نوعی باید آمریکا را راضی نگه دارند به همین جهت هم به نعل میزنند و هم به میخ.

وی افزود: امکان دارد که طرف های اروپایی بخواهند تا حدی اقداماتی را انجام دهند و نرمش هایی را داشته باشند اما نیت اصلی آن ها حل مذاکرات در وین نیست و همانطور که در گذشته دیدیم در نشست ها و مذاکرات اخلال داشته اند.

آقازاده گفت: این رفتار مسبوق به سابقه است. از آنجاکه آن ها اختیار کافی ندارند موضع ثابتی هم نمی‌گیرند و به همین دلیل رفتارهای آن ها مدام تغییر می کند و تناقض در گفتار و رفتارشان وجود دارد. این سیاست‌ها برای ایران رو شده و اجازه نخواهد داد که با بازی پلیس بد و پلیس خوب مذاکرات را فرسایشی کنند.

او تاکید کرد: موضوع مهم برای ما این است که آن ها نتوانستند به تعهدات خودشان عمل کنند و این مسئله را در سال های اخیر بارها از اروپایی ها و آمریکایی ها دیده ایم. لذا بهتر است به‌جای تداوم این رفتارها بپذیرند که دستشان رو شده است و مواضع ایران به حق و منطقی است.

غربی‌ها یکبار به نعل می‌زنند و یکبار به میخ!

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به اینکه آیا باتوجه به سابقه غربی‌ها در مواجه با ایران، توافقی به نفع کشورمان حاصل خواهد شد یا خیر؟ بیان کرد: با شناختی که ما از طرف های غربی داریم بعید است که بتوانیم به یک توافق جامع و پایدار با آن ها دست پیدا کنیم. آن‌ها در مذاکرات برجامی هم این را ثابت کردند و عاملی برای متضرر شدن جمهوری اسلامی شدند. حتی در آن توافق در حوزه های صنعتی آسیب دیدیم اما غربی‌ها به تعهدات خودشان پایبند نبودند.

آقازاده درانتها می‌گوید: بنابراین تا کنون فقط شاهد بدعهدی از آن‌ها بوده‌ایم و منطقی است حواس تیم مذاکره کننده ایران در این دوره جمع باشد و بحث تعهدات و راستی آزمایی آن نباید فراموش شود. ایران با وسواس بیشتری وارد مذاکرات شده و همین امر نشان از قدرت و حسن نیت ماست.