زمان تهدید نظامی ایران گذشته است

حسن بیادی ، کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل درخصوص روند مذاکرات هسته ای در وین به افکارنیوز گفت: به نظر بنده مذاکرات اخیر از سوی جمهوری اسلامی بسیار دقیق و شفاف و با یک مدیریت یکپارچه پیش میرود. اما متاسفانه اتحادیه اروپا از خود اختیاری ندارد و این آمریکاست که حاضر نیست از اشتباهات و تحریم ها ی ظالمانه بدون منطق خود صرف نظر و عذر خواهی کند.

 

وی افزود: اکثر مشکلاتی که حادث گردیده به توافقات دولتهای قبل برمیگردد و کشور و مردم ما در این توافقات هرچه ضربه خوردند بعضا از سوی مدیرانی بود که یا تدبیر و حرف زدن بلد نبودند و یا اینکه تدبیرشان در راستای خواسته‌های طرف مقابل توافقات برجام و آمریکا بود.

 

بیادی تاکید کرد: جالب اینجاست که با تمام معضلاتی که کارشناسان خبره برای عملکرد منفی آنان بیان می کنند  بسیار جدی طلبکار هم هستند و از این طرف هنوز صحت و سقم عملکرد آنان  برای مردم شفاف نشده است.

این کارشناس ادامه داد: از سوی دیگر ما هنوز متوجه نشده ایم یا به مردم صادقانه گزارش نکردند که اگر توافقات قبلی برجام ظالمانه و بد بود پس چرا پاره نمودن آن توسط ترامپ را ظالمانه دانستیم و اگر خوب بود چرا به دهان کاسبان تحریم نزدیم که هم اکنون کمافی‌السابق با موج سواری خود در  دولت جدید در حال اثرگذاری جدی در عدم تحقق توافقات هستند و حتی این باندهای متصل به قدرت و ثروت عملکرد دولت را متاثر از خواسته‌های تمامیمت خواهی و سودجوینه خود نموده‌اند.

زمان تهدید نظامی ایران گذشته است

او تصریح کرد: بطوری که میتوان به افزایش ظالمانه قیمت های اجناس و مایحتاج روزمره زندگی مردم در تمام سطوح اقتصادی، بالا رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی و نیز بالارفتن قیمت خودرو اشاره کرد.

*رژیم اسرائیل برای استکبار جهانی هزینه بر شده است

این کارشناس در پاسخ به اینکه ایران درمقابله با تهدیدهای اشکار امریکا و اسراییل باید چه رفتاری داشته باشد؟ گفت: هیچ‌کس از مردم ما راضی به نتایج تحریم نیست اما به زورگویی و تصمیمات یکطرفه و ناعادلانه از سوی استکبار هم راضی نیستند. ازطرف دیگر زمان این نوع تهدیدات آن هم تهدید کشوری مثل ایران از سوی آمریکا و اذناب او همچون رژیم صهیونیستی گذشته است .

بیادی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند زمان بزن در رو تمام شده و غربی ها میدانند که فقط باکشوری که مجهز به تمام سلاح های پیشرفته است روبرو نیستند بلکه با مردمی غیور و مقاوم و مومنی طرف هستند که حکمت  صلابت و شجاعت خود را به جهانیان اثبات نموده‌اند.

وی درانتها افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی برای استکبار جهانی هزینه‌بر شده و باعث تحقیر و کاهش قدرت آنان در دنیا گردیده است. بنابراین شک ندارم که کشورهایی همچون روسیه و آمریکا و حتی چین به دنبال بهانه‌جویی و صحنه ‌سازی هایی هستند تا اسرائیل توسط کشوری همچون ایران سلامی یا حزب‌الله لبنان از بین برود و این کار برای آنان بدون هزینه خواهد بود اما بهتر است این را هم بدانند که رهبر و مسئولین جمهوری اسلامی هشیارتر از آنی هستند که آنان می‌اندیشند.