محمود الزهار: شهید سلیمانی، مردی برای همه امت اسلامی بود

محمود الزهار ، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از نقش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حمایت از مقاومت فلسطین و مقابله با طرح آمریکا در منطقه تجلیل کرد.

 

وی تأکید کرد: شهید سلیمانی مردی برای همه امت اسلامی بود که به وحدت و لزوم حمایت از همه امت اسلامی باور و ایمان داشت.

الزهار افزود: او می‌دانست که حمایت از قدس یعنی آزاد کردن فلسطین از دست اشغالگران اسرائیلی. در نتیجه دیدگاهش دیدگاه صادقانه‌ای بود که با آنچه در قرآن کریم آمده است مطابقت داشت. معتقدم زمانی که آمریکا در منطقه مداخله کرد او نقش بزرگی ایفا کرد. آمریکا علیه همه منطقه نقش کثیفی ایفا کرد و یکی از علل تنش در این منطقه است.

احمد المدلل یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تأکید کرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی خسارت بزرگ برای مقاومت فلسطین بود زیرا این آزادمرد در پیشرفت و ارتقای تجهیزات مقاومت فلسطین نقش بزرگی داشت و همچنان دارد و مقاومت فلسطین از طریق این پیشرفت توانست موازنه رعب و وحشت و بازدارندگی با دشمن صهیونیست به وجود آورد و آثار کار او همچنان در میدان دیده می‌شود.

العهد لبنان نیز در گزارشی به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی نوشت: حاج قاسم با جمع‌آوری تمامی توانمندی‌ها در سطوح مختلف رزمی و علمی یک فرمانده نظامی در نبرد‌های انفرادی سرآمد بود و در جبهه‌های نبرد تن به تن و مستقیم تمرین را به همگان نشان داد و پایه‌های نبرد مستقیم با یگان‌های کوچک را شناخت و آن را مدیریت کرد. این توانمندی شهید بزرگوار در بازدید‌های میدانی او از جبهه‌های نبرد و در ارتباط مستقیم او با رزمندگان مقاومت و سازگاری با ماموریت و نقش آن‌ها و فرماندهان یگان‌های کوچک و مقابله مستقیم با دشمنان دیده شد.

محمود الزهار: شهید سلیمانی، مردی برای همه امت اسلامی بود

بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به همراه مهدی المهندس، نائب‌رئیس الحشدالشعبی سوم ژانویه در خاک عراق، پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که نظامیان آمریکا باید هرچه زودتر خاک عراق را ترک کنند، با این حال آمریکا علی‌رغم خواست مردم و مقامات عراقی نظامیان خود را در این کشور نگه داشت.