حذف کارت سوخت در دولت قبل بار مالی زیادی را به کشور تحمیل کرد

  مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به رای مجلس به تحقیق و تفحص از وزارت نفت زمان تصدی بیژن زنگنه اظهار داشت: نمایندگان مجلس در تلاش هستند با این تحقیق و تفحص از زمان وزارت آقای بیژن زنگنه حقایق مهم و گاها دردناکی که در طول این 8 سال از دولت اقای روحانی در کشور رقم خورد را روشن و به مردم اعلام کنند.

وی در عین حال تاکید کرد که تحقیق و تفحصی می‌تواند اثر بخش و منجر به فایده باشد که در نهایت بتواند سبب اصلاح فرآیندها و جلوگیری از برخی تصمیمات نادرست و زیان‌بار باشد.

یوسفی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در این تحقیق و تفحص می‌خواهند مشخص سازند که قراردادهای نفتی منعقد شده در طول 8 سال دولت اقای روحانی و وزرات بیژن زنگنه چه ابعاد و زوایایی داشته است. البته مجلس قرارداد کرسنت و زوایای این قرارداد را هم به صورت ویژه دنبال خواهد کرد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به رابطه شرکت ملی نفت و وزارت نفت، گفت: باید رابطه مالی شرکت ملی نفت و وزارت نفت مشخص و روشن شود که سند حسابرسی ما چگونه است؟

وی خاطرنشان کرد: مجلس در تحقیق و تفحص خود از وزارت نفت بیژن زنگنه  علت تصمیم‌گیری‌های اشتباهی که در عدم توسعه صنایع پایین دستی پتروپالایشگاه‌ها و تکمیل زنجیره ارزش آن داشت را برای مردم روشن خواهد کرد.

حذف کارت سوخت در دولت قبل بار مالی زیادی را به کشور تحمیل کرد

یوسفی تاکید کرد: تصمیم خلق الساعه برای حذف کارت سوخت در دولت قبل بار مالی میلیاردی را بر روی دست کشور گذاشت و آقایان باید توضیح دهند که علت حذف و دوباره به جریان انداختن کارت سوخت چه بوده است؟