به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، مهدی غضنفری گویا ترجیح میدهد بیشتر انتصابات خود را زمانی انجام دهد که در سفر به سر میبرد، به همین دلیل او ظرف روزهای گذشته که برای شرکت در اجلاس شانگهای به پکن رفته است، سه معاون خود را برکنار و افراد دیگری را به سمتهای جدید منصوب کرده است.

او در روزهای ابتدای سفر خود به شانگهای، محمدحسن نکویی‌مهر، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را برکنار و سیدجواد تقوی، معاون بازرسی نکویی‌مهر را جایگزین او کرد، ضمن اینکه غضنفری ترجیح داد حسن رادمرد را البته نه به عنوان معاون خود بلکه سرپرست معاونت بازرگانی داخلی منصوب کند تا در شرایط فعلی، بتواند اندکی از هجمه مسائل بازار و گرانی‌ها را دفع کند.

سمت جدید آقای قائم‌مقام…

نکته حائز اهمیت در این میان، انتصاب‌هایی بود که مهدی غضنفری در روزهای پایانی سفر خود به پکن، انجام داده بود و بر اساس آن، فریدون احمدی، قائم‌مقام خود را که به تازگی ریاست هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس را نیز از غضنفری دریافت کرده بود، را به سمت معاون خود و مدیرعامل ایمیدرو منصوب کند.

او در حکم خود به فریدون احمدی اعلام کرده است که با عنایت به اهمیت و جایگاه ویژه بخش معدن در اقتصاد کشور، انتظار می‌رود ضمن شناسایی و صیانت از معادن و صنایع معدنی کشور، در راستای نهادینه کردن رویکرد تولید صادراتی با اولویت صادرات با ارزش افزوده بالا اهتمام ورزید.
بالاخره دولت برکنار شد

در این میان، انتصاب بعدی غضنفری تغییر صدراله دولت، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام است که عملکرد وی در جریانات اخیر توزیع نهاده‌ها به یکی از بحث‌برانگیز ترین عملکردها در این شرکت تبدیل شده بود. این در شرایطی است که انتقادهای شدیدی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌ها بر سر توزیع این نهاده‌ها متوجه شرکت پشتیبانی امور دام شده بود.

بر همین اساس، مهدی غضنفری از پکن، مصیب محمدیان‌شمالی، مدیرکل امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان عضو موظف هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور منصوب کرد.

پست جدید مولایی با حفظ سمت

انتصاب دیگر مهدی غضنفری از پکن، تعیین فخراله مولایی، مدیرعامل فعلی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی به سمت رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بود، ضمن اینکه ایرج موفق، مجید امیدی شهرکی و حسن نفیسی‌راد نیز از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره این صندوق تعیین شدند. همچنین عزیزاله قربانی نیز با حکم غضنفری به عنوان عضو علی‌البدل هیئت مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک منصوب شد.

برخی‌ها نیز خبر از انتصاب جدید مهدی غضنفری در سازمان توسعه تجارت ایران می‌دهند که بر اساس آن، دو گزینه احتمالی جایگزینی حمید صافدل معاون فعلی غضنفری در امور تجارت خارجی را مطرح می‌کند.

انتصاب بعدی کیست؟ / احتمال تغییر حمید صافدل

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که محمدعلی ضیغمی و کیومرثفتح‌اله کرمانشاهی نیز از جمله گزینه‌های مطرح شده برای این انتصاب غضنفری هستند. این در شرایطی است که مهدی غضنفری در آستانه سفر خود به پکن نیز، با صدور حکمی کرمانشاهی معاون فعلی صافدل را به سمت معاون کلی سازمان توسعه تجارت ایران منصوب کرد.

از سوی دیگر، محمدعلی ضیغمی نیز از جمله گزینه‌هایی است که در زمان ریاست مهدی غضنفری بر سازمان توسعه تجارت ایران، یکی از مدیران همکار وی بوده و این احتمال وجود دارد که او جایگزین حمید صافدل شود.

سفر هنوز تمام نشده…

به هرحال هنوز یک روز از سفر مهدی غضنفری باقی مانده است و او قرار است که امروز به ایران برگردد، شاید او ترجیح دهد که انتصابات دیگری را نیز در جریان سوار شدن خود به هواپیما و رسیدن به فرودگاه امام خمینی(ره) داشته باشد.