به غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین نیستیم

سیدعلی آقازاده ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد اخبار مثبت منتشر شده از مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: بحث مذاکرات که این روزها در وین در جریان است از زوایای مختلف می توان بررسی کرد. به هرحال یکسری مشکلات بنیادی در بحث های مختلف مذاکرات وجود دارد.

وی افزود: ما با طرف هایی در مذاکره روبرو هستیم که غیر قابل اعتماد هستند و بد عهد هستند و در عمل نشان دادند که به آن چیزی که توافق می کنند پایبند نیستند.

آقازاده گفت: در این دور نتیجه مذاکرات باید مشخص شود که اگر آمریکا و اروپا ادعا دارند که می خواهند به مفاد برجام و آن چیزی که تعهد دارند را عملی کنند یا خیر. البته یک مرتبه این توافق حاصل شد اما که خود آن ها از آن خارج شدند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در دوره گذشته به دلیل خوشبینی به اینکه غربی ها به تعهدات خودشان پایبند هستند خسارت های فراوانی هم به دستاوردهای تکنولوژی ما و هم خسارت های اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران وارد شد. باز هم همان مسئله امروز مطرح است.

وی تشریح کرد: اینکه اگر آن ها بیایند تعهد بدهند و تضمین بدهند که به تعهدات خودشان عمل می کنند و سازو کار لازم فراهم شود طبعا جمهوری اسلامی برای توافق مشکلی ندارد چرا که ما قبلا هم نشان داده ایم که به تعهدات خودمان پایبند هستیم.

به غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین نیستیم

آقازاده درانتها خاطرنشان کرد که با این اوصاف ما بعید می دانیم که آن ها صداقت داشته باشند و نباید به آن ها اعتماد کرد و خوشبین نیستیم.