اتحاد ورزشکاران مسلمان برای تحقیر رژیم صهیونیستی

مساله عدم رویارویی ورزشکاران کشورهای مسلمان در برابر ورزشکاران رژیم صهیونیستی در میادین ورزشی بین‌المللی، دیگر به یک رویه تبدیل شده است. اکنون از ایران گرفته تا لبنان و از کویت گرفته تا الجزایر ورزشکاران مسلمان حاضر هستند از خیر مدال‌های خوشرنگ و معتبر بگذرند اما از ایدئولوژی خود در برابر این رژیم جنایتکار کوتاه نمی‌آیند. 

ورزشکاران ایرانی که همواره اعتقادات و معنویات را قبل از هر چیز در مسابقات جهانی و بین‌المللی سرلوحه کار خود می‌دانند، در دفاع از آرمان‌های بحق مردم فلسطین پیشگام و پیشرو هستند. آرش میراسماعیلی، محمد رفیقی، علیرضا کریمی، آرین غلامی، امیر قاسمی‌نژاد، محمد رهبری و الهه قهرمانی شناخته‌‌‌شده‌ترین ورزشکاران ایرانی در این زمینه هستند که حتی با وجود فشارهای لابی‌های صهیونیستی و عواقبی که در زمینه ورزشی برای آنها به وجود آمد، افتخار عدم رویارویی با ورزشکاران صهیونیست را بیشتر از قهرمانی و کسب مدال دانستند و همچنان از این تصمیم خود با افتخار یاد می‌کنند. 

اما آرمان به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی از طریق عدم رویارویی با ورزشکاران صهیونیست، همانند دیگر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی فقط در داخل مرزهای ایران باقی نمانده و بسیاری از ورزشکاران جهان اسلام و جهان عرب نیز طی سال‌های گذشته با خودداری از مبارزه با ورزشکاران رژیم غاصب تلاش کردند موجودیت سیاسی آنها را زیر سوال ببرند تا از این طریق به حمایت از مردم مظلوم فلسطین بپردازند. 

«فتحی نورین» جودوکار الجزایری یکی از معروف‌ترین ورزشکاران عرب بود که در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان از رویارویی با جودوکار اسرائیلی در المپیک 2020 توکیو خودداری کرد و حتی با محرومیت سنگین کمیته المپیک نیز مواجه شد. با این حال نورین در واکنش به محرومیتش از میادین ورزشی گفته: «اسرائیل، رژیمی است که افراد بی‌گناه را می‌کشد و آنها را از خانه‌شان بیرون می‌کند. به همین دلیل نمی‌خواهم دستانم به مسابقه با کسی که نماینده چنین رژیمی است، آلوده شود. نمی‌خواهم چنین مسابقه‌ای زیر پرچم الجزایر که حامی نهضت فلسطین است، رخ دهد و اگر دوباره چنین موقعیتی پیش بیاید، در انتخاب همین تصمیم تردید نخواهم کرد».

پس از آن، «محمد عبدالرسول» جودوکار سودانی نیز به تأسی از نورین از رقابت با جودوکار رژیم صهیونیستی در المپیک توکیو خودداری کرد تا حیثیت و هویت وجودی صهیونیست‌ها بیش از پیش در یک رویداد مهم جهانی که صدها میلیون بیننده دارد بر باد رود. 

در مسابقات جهانی رزمی بلغارستان در تابستان گذشته نیز «عبدالله منیاتو» مبارز لبنانی و «محمد الغربی» مربی وی پس از آنکه قرعه مبارزه در مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی به نام آنها درآمد، از ادامه حضور در مسابقات انصراف دادند.

اتحاد ورزشکاران مسلمان برای تحقیر رژیم صهیونیستی

* ورزشکار نوجوان کویتی، داغ صهیونیست‌ها را تازه کرد

در حالی که حکام کشورهای عربی منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و خنجر زدن به برادران فلسطینی خود مسابقه گذاشته‌اند، «محمد العوضی» تنیسور نوجوان کویتی در حالی ‌که به نیمه‌نهایی مسابقات جهانی راه یافته بود برای عدم رویارویی با تنیسور اسرائیلی از ادامه مسابقات انصراف داد تا راه حمایت از برادران و خواهران فلسطینی خود و مخالفت با عادی‌سازی روابط میان اعراب و رژیم صهیونیستی را به آنها نشان دهد. 

اقدام ورزشکار 13 ساله کویتی بازتاب‌های زیادی را برانگیخت. حزب «مبارزه با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر» به تمجید از این اقدام ورزشکار کویتی پرداخت و نوشت: سلام بر تو ای قهرمان آزاده و سلام بر همه آزادگان که حاضر به عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها نمی‌شوند. جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز از اقدام محمد العوضی قدردانی کرد و این کار را موضع اصیل و شریف عربی دانست و تاکید کرد العوضی تمام تلاش‌های متوهمانه برای زدودن آرمان فلسطین از دل مردم کویت را به شکست کشانید. 

نکته جالب درباره عدم رویارویی محمد العوضی با ورزشکار رژیم صهیونیستی این است که مردم کویت قلبا از این اقدام استقبال کردند و خیابان‌های پایتخت‌شان را مملو از تصاویر او کردند که روی آن نوشته شده بود «ممنون قهرمان».

هر چند دولت کویت تن به عادی‌سازی روابط نداده است اما حمایت افکار عمومی عرب از این اقدام تنیسور کویتی نشان می‌دهد راه مردم عرب از حکام‌شان جداست و به هیچ وجه عادی‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش را برنمی‌تابند. 

روزنامه «الرای‌الیوم» در ارتباط با امتناع ورزشکاران عرب و مسلمان از رویارویی با رژیم صهیونیستی با تمجید از این اقدام آنها می‌نویسد: سلاح «رد عادی‌سازی روابط با اسرائیل» دردناک‌ترین اقدام علیه رژیم غاصب است و مواضع بازیکنان الجزایری، سودانی و لبنانی در رد بازی با اسرائیلی‌ها، ضربه محکمی به رژیم‌هایی است که برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو شتاب دارند. ملت‌ها فراموش نمی‌کنند و قطب‌نمای‌شان، آنها را به بیراهه نمی‌برد. 

هر چند رسانه‌های کشورهای خائن به آرمان فلسطین، برای خوشایند صهیونیست‌ها، تلاش می‌کنند با حربه سانسور از پررنگ کردن این رخدادها جلوگیری کنند اما باید یادآور شد طی سال‌های گذشته شمار ورزشکارانی که رویه مقابله با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته‌اند روز‌به‌روز در حال افزایش است. از سوی دیگر کثرت این رویدادها می‌تواند در کم ‌اثر شدن لابی صهیونیست‌ها برای محروم کردن ورزشکاران از میادین ورزشی نیز اثر داشته باشد و شاید در آینده نزدیک مشروعیت این اقدام به عنوان یک اعتقاد برای کمیته‌های بین‌المللی مسابقات ورزشی نیز ثابت و مبرهن شود. 

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی اخیرا در دیدار مدال‌آوران المپیک با اشاره به اقدامات متقابل رژیم صهیونیستی و حامیانش برای محروم کردن ورزشکاران، تأکید کردند: وزارت ورزش و وزارت امور خارجه و دستگاه‌های حقوقی باید این موضوع را از راه‌های حقوقی دنبال و از ورزشکاران کشور و حتی ورزشکاران مسلمان دیگر کشورها همچون ورزشکار الجزایری که اخیرا محروم شد، حمایت کنند.

مهدی گرگانی