امتیازگیری برجامی، هدف جمهوری‌خواهان برای تشدید تحریم‌های نفتی است

ابراهیم عزیزی در خصوص اهداف پشت پرده نامه ضدایرانی جمهوری‌خواهان به بایدن برای تشدید تحریم نفتی ، گفت: تناقض در گفتار و رفتار آمریکایی ها به وضوح مشخص است زیرا دولت این کشور می خواهد به برجام بازگردد اما سنای این کشور درصدد افزایش تحریم ها علیه ایران است.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها از طرفی خود را علاقه مند به حضور در میز مذاکره مطرح می کنند اما از طرفی تلاش می کنند با تهدید و ایجاد فضای مبتنی بر فشار حداکثری منافع بیشتری را برای خود تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاستمداران کاخ سفید و همچنین سناتورهای این کشور همواره رویکردهای خصمانه ضد ایرانی داشته اند از این رو با تحریم های متعدد و یکجانبه این کشور مواجه هستیم، ادامه داد: این مهم در حالیست که سناتورهای جمهوری خواه باید تاکنون متوجه میشدند که در مقابل ایران هیچگاه نمی توانند از مسیر فشار و تهدید به اهدافشان دست پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران رویکرد هوشمندانه ای به مذاکرات دارد، افزود: لغو تحریم ها نیز کلیدی ترین محور این دور از مذکرات است از این رو مقامات سیاستمداران ایالات متحده نمی توانند زمین بازی را عوض کنند و از این مهم سر باز بزنند.

امتیازگیری برجامی، هدف جمهوری‌خواهان برای تشدید تحریم‌های نفتی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها باید به راستی آزمایی مدنظر ایران تن دهند، خاطرنشان کرد: بدون اعتمادزایی امکان بازگشت آمریکا به میز مذاکرات وجود ندارد از این رو پیشنهاد می شود سیاستمداران این کشور قبل از صحبت و اظهارنظر در مورد برجام، ابتدا تکلیف خود را مشخص کنند.