غربی ها و آمریکایی ها به دنبال ایجاد چالش در موضوعات هسته‌ای ایران هستند

فداحسین مالکی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۴ اظهار داشت: مذاکرات ایران و ۱+۴ وارد یک فضای جدیدی شده است.

 

وی افزود: احساس می شود که مذاکرات ایران و ۱+۴  از آن فضای خستگی و رخوتی که در گذشته وجود داشت خارج شده و به این سمت می‌رود که مذاکرات روند جدی‌تری را در پیش بگیرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر آمریکایی ها به دنبال این  هستند که ایرانی‌ها در این مذاکرات تعهد لازم را ارائه دهند و ایرانی ها هم تاکید دارند که این آمریکایی‌ها هستند که باید به تعهداتشان عمل کنند.

وی اظهارداست: با این حال اگر  توافقی بین ایران و غربی حاصل شود همواره این سوال برای ایرانی‌ها باقی است که اگر دولت بعدی آمریکا بر سر کار بیاید می تواند توافقات صورت گرفته را عملیاتی کند و یا خیر؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این قبیل موضوعات در مذاکرات مورد بررسی قرار می‌گیرد و از سوی دیگر ما در بحث تحریم‌ها، پیرو مذاکرات خیلی مشکلات جدی نداریم یعنی غربی ها برخی از مسائل مربوط به تحریمها را پذیرفته‌اند.

این نماینده مجلس گفت: البته بین غربی ها و آمریکایی ها اختلاف نظراتی هم وجود دارد، با این حال غربی ها و آمریکایی ها به دنبال ایجاد چالش در موضوعات هسته ای ایران هستند.

غربی ها و آمریکایی ها به دنبال ایجاد چالش در موضوعات هسته‌ای ایران هستند

وی افزود: همچنین غربی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا تیم مذاکره کننده ایرانی از مواضع اصولی خود عقب نشینی کنند. یعنی غربی ها و آمریکایی ها می‌کوشند ایران به جای موضع تهاجمی و طلبکارانه تنها از خود دفاع کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: حتما رویکرد دفاعی تیم مذاکره‌کننده ایرانی ما را به حالت گذشته باز می گرداند، تا فرصت ها را از دست بدهیم.