بیراهه‌پویی بس است !

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با مردم تبریز به یک شبهه مهم در فضای سیاسی اشاره کردند و به معرفی هویت تولیدکنندگان این شبهه پرداختند.

 

شبهه این است که ؛ « انقلاب از اهداف خود دور شده است»! در نگاه اول به این شبهه، انسان فکر می‌کند کسانی که این شبهه را مطرح می‌کنند انقلابی هستند و دلشان برای انقلاب می‌سوزد، اما کمی کاوش در هویت سیاسی این جماعت نشان می‌دهد اولا : اعتقادی به انقلاب ندارند یا حداقل از اول دلبستگی به انقلاب نداشتند ثانیا : زندگی اشرافی دارند و به شعارهای انقلاب در ستیز با سرمایه‌داری غرب و لیبرالیسم اعتقادی ندارند و

 ته حرف آنها تسلیم ملت در برابر آمریکاست.

***

۳۰ بهمن سال ۱۳۶۶ مرحوم حجت‌الاسلام محتشمی وزیر کشور وقت نامه‌ای به امام می‌نویسد و در مورد اجرای قانون انتخابات مجلس درخصوص صلاحیت اعضای نهضت آزادی سؤال می‌کند.

قانون انتخابات در مورد صلاحیت اولیه داوطلبان، اعتقاد و التزام به اسلام و نظام را لازم می‌داند.

امام (ره) در پاسخ ۴ نکته را در مورد هویت سیاسی نهضت آزادی یادآور می‌شوند.

۱- عملکرد نهضت آزادی در دولت موقت نشان می‌دهد طرفدار جدی وابستگی به آمریکاست.

۲- نهضت آزادی برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری و قضائی صلاحیت ندارد.

۳- ضرر آنها به اعتبار اینکه متظاهر به اسلام هستند و با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن و احادیث شریف و تأویل‌های جاهلانه  ممکن است موجب فساد عظیم بشوند، بیشتر است.

۴- ضرر نهضت آزادی از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان بیشتر و بالاتر است.

شهادت امام در مورد هویت سیاسی نهضت آزادی نه به عنوان یک مرجع تقلید ، نه به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ، نه به عنوان رهبر بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر ، نه به عنوان یک سیاستمدار برجسته و نه به عنوان یک حکیم و مبارز سیاسی، بلکه به عنوان کسی که حداقل نیم قرن در متن تحولات سیاسی ایران وجهان بوده و از نزدیک با سران گروه‌ها و دسته‌های سیاسی در ارتباط بوده یا آنها با وی در ارتباط بوده‌اند و حشر و نشر داشته حداقل می‌تواند مسموع باشد.

اما عده‌ای برخلاف انصاف و عدالت و بدون هیچ دلیلی این دیدگاه و نظر و داوری امام (ره) در مورد نهضت آزادی را برنتافتند و با برخی از اعضای آن باواسطه و بی‌واسطه مرتبط شدند و رودرروی امام (ره)، انقلاب و نظام ایستادند!

***

بیراهه‌پویی بس است !

شمار کسانی که به بیراهه‌پویی و کژراهه‌روی افتادند و فریب این جماعت را خوردند کم نیستند. حتی برخی از گروه‌ها، احزاب، شخصیت‌های سیاسی و مذهبی را که روزگاری به امام (ره) عشق می‌ورزیدند اما در اثر مجالست و مؤانست با کادرهای کارکشته نهضت آزادی رودرروی امام و انقلاب ایستادند.

کافی است به ادبیات بیانیه مشترک مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین حوزه و کلیدواژه‌های آن و سرفصل‌های انتقادی آنها دقت شود تا معلوم گردد چقدر متأثر از گروهکی هستند که امام (ره) ۳۴ سال پیش خطر آن را یادآور شدند.

تاریخ انقلاب اسلامی گواهی می‌دهد گروهک منافقین در پادگان فکری نهضت آزادی شارژ فکری و ایدئولوژیک شدند و فجیع‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی را مثل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و انفجار دفتر نخست‌وزیری و کشتار ۱۷ هزار شهید مظلوم ترور را رقم زدند.

منافقین که چون خنجری بر پشت انقلاب اسلامی فرود آمدند ، مایه‌های اولیه فکری خود را از نهضت آزادی گرفتند و اینها طرفدار جدی وابستگی ایران به آمریکا بودند و اکنون به عنوان جریان نفوذ دشمن در داخل و خارج عمل می‌کنند.

شدت خشم و کینه منافقین به ملت ایران و رهبری امام (ره) و انقلاب اسلامی به قدری بود که آنها را به سربازی در پادگان‌های حزب بعث عراق کشاند و در طول ۸ سال جنگ تحمیلی یک پای تجاوز به خاک و نوامیس ملت ما بودند.

از دیدگاه امام (ره) شاخه سیاسی منافقین، نهضت آزادی بود و شاخه نظامی آنها همین به اصطلاح مجاهدین خلق بودند که ملت ما به حق لقب منافقین به آنها دادند!

اکنون در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای کشور بخشی از تولیدات ضدانقلاب علیه رهبری، انقلاب و مردم را همین جماعت نهضت آزادی تأمین می‌کنند .

 قدرت سربازگیری یا بهتر بگویم ژنرال‌گیری آنها از جبهه انقلاب کمتر از دوران امام (ره) نیست!

***

گاهی برخی دوستان بر حقیر خُرده می‌گیرند چرا در نقد مطالب افرادی مثل شهاب الدین حائری شیرازی و مهدی نصیری و … روشنگری نمی‌کنی؟ پاسخ بنده این است حرف‌های اینها مطالب جدیدی نیست بازنشر و بازتولید همان حرف‌های نهضت آزادی در دهه ۶۰ است که در روزنامه «رسالت» ده‌ها بار مورد نقد قرار گرفته است.

شبهه در مورد جایگاه و اختیارات ولی‌فقیه و اصالت و درستی فرامین و تصمیمات رهبری و … حرف‌های تازه‌ای نیست. حرف تازه این است کسانی که در دهه ۶۰ و ۷۰ در مکتب نهضت آزادی تربیت شدند در سال ۷۸ و ۸۸ رودرروی نظام ایستادند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه دادند!

امام (ره)  ۳۴ سال پیش شهادت داده بود که اینها طرفدار جدی وابستگی ایران به آمریکا هستند، کسی باور نمی‌کرد! اما حقایق تاریخ معاصر نشان داد نهضت آزادی در دو جنگ  نرم  و جنگ‌شناختی آمریکا علیه ملت ایران کاملا با سرویس‌های آمریکا، انگلیس و موساد همراهی کردند. فتنه ۷۸ و ۸۸ سند صحت نظرات و پیش‌بینی‌های سیاسی امام خمینی (ره) است.

اخیرا شنیدم آمریکایی‌ها از سرخط‌های این جریان گله کرده بودند که چرا شعار علیه نظام و اصل ولایت فقیه را زود مطرح کردید. شما برنامه‌های ما را لو دادید!!

با این‌همه خیانت و جنایت امروز برخی هنوز نهضت آزادی را آن هم در لباس روحانیت «منتقد خیرخواه» می‌دانند !

بی‌آنکه بدانند «ولایت فقیه» را به «ولایت سفیه» ترجیح داده‌اند!

آنها یا از روی غفلت و جهالت یا از روی کینه‌توزی و دشمنی، مدام علیه اردوگاه ایمان به نفع اردوگاه شرک و کفر و نفاق فتوا صادر می‌کنند.

برای خودمان و آنها عاقبت‌بخیری سیاسی از خداوند تبارک و تعالی مسئلت می‌کنیم. 

محمدکاظم انبارلویی