نگرانی در زمینه متن توافق نداریم/ توافق احتمالی را ظرف ۲۰ دقیقه تصویب نمی کنیم

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در تحلیل و ارزیابی خود پیرو هرگونه توافق احتمالی ایران و گروه 1+4 گفت: مشخص است که در جریان این مذاکرات باید  حتماً دو الی سه موضوع مهم مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در جریان هرگونه توافق باید تحریم‌ها علیه ایران به طور کلی برداشته شود.

 این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین باید تضمین محکمی از سوی طرف غربی در راستای انجام تعهدات گرفته شود لذا نباید به مانند توافق گذشته ما به طور کامل تعهدات خود را عملیاتی کنیم و اما طرف مقابل اقدامی انجام ندهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرف‌های غربی در جریان توافق برجام نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند که شرایط را علیه ایران بدتر کردند، اظهار داشت: حتما تضامین باید در جریان این مذاکرات اخذ شود.

نگرانی در زمینه متن توافق نداریم/ توافق احتمالی را ظرف ۲۰ دقیقه تصویب نمی کنیم

وی تاکید کرد:  از سوی دیگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به خوبی می‌دانند که ایران پای تعهدات خود ایستاده است و به تعهداتش عمل می‌کند بنابراین این طرف های غربی هستند که باید به تعهدات خود عمل کند.

کوثری تصریح کرد: طرف‌های غربی باید تحریم‌ها علیه ایران را به طور کامل از میان بردارند؛ بنابراین اگر دو الی سه موضوع مطرح شده برطرف شود حتماً مشکلات از میان برداشته خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه و در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا نگرانی از متن توافق احتمالی وجود دارد و یا خیر؟ گفت: ما نگرانی در این زمینه نداریم اما تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید دقیقاً حواسش جمع باشد چرا که مجلس فعلی به مانند مجلس قبل نیست که موضوعات را رها کند یعنی این مجلس ،مجلسی نیست که بخواهد توافقی را ظرف ۲۰ دقیقه تصویب کند.