باید توانمندی‌های نظامی و دانش هسته‌ای کشورمان حفظ شود/ همه تحریم ها باید برداشته شود

فتح الله توسلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، درباره روند مذاکرات وین ، اظهار داشت: در هر توافقی طرفین منافع ملی خودشان را دنبال می‌کنند و ما هم باید منافع خودمان را در مذاکرات مورد توجه اساسی قرار دهیم.

 

وی بیان کرد: از نظر طرف غربی یک توافق خوب ، توافقی است که جمهوری اسلامی ایران خلع سلاح شود، انرژی هسته‌ای نداشته باشد، آنقدر تحت فشار قرار گیرد که تسلیم غربی‌ها شود و همه خواسته‌های آنان را برآورده کند، کشورمان در منطقه حضور و نفوذ نداشته باشد و به محور مقاومت کمک نکند.

 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران توافق خوب، توافقی است که عزت ملی جمهوری اسلامی ایران حفظ شود، ظرفیت‌های ملی ما پایدار بماند، توانمندی‌های نظامی و دانش هسته‌ای کشورمان حفظ شود، به صورت معمول و مانند هر کشور دیگری بتوانیم از شرایط، امکانات و تسهیلات بین‌المللی مانند سوئیفت، فروش نفت و نقل و انتقال پول بهره‌مند شویم و تحت بهانه‌های مختلف تحت تحریم دشمنان قرار نگیریم.

توسلی ادامه داد: حرف ما آن است که همه موانعی که به دلیل تحریم بر سر راه کشورمان گذاشته شده است، باید برداشته شود و ما باید بتوانیم از ظرفیت‌های خود در عرصه ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای استفاده کنیم.

باید توانمندی‌های نظامی و دانش هسته‌ای کشورمان حفظ شود/ همه تحریم ها باید برداشته شود

این نماینده مجلس اظهار داشت: خواسته‌های طرف مقابل با خواسته‌های ما در موارد زیادی تناقض دارد و موانعی در مذاکرات وجود دارد. ما اطمینان داریم که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات منافع ملی کشور را به خوبی دنبال می‌کنند.