پهپادهای ایرانی تا آخرسال آماده پرواز میشوند

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در جشنواره توسعه صنایع دفاعی با رویکرد زیست محیطی که امروز یکشنبه در مرکز نمایشهای هوایی برگزار شد گفت: صنایع هوایی یکی از بخشهای کلیدی توسعه پایدار است و توسعه پایدار میتواند به حفظ محیط زیست کمک کند.

منطقی با بیان اینکه ارزش حمل و نقل هوایی در کشور ما ۴۰ درصد است، گفت: در چشم انداز ۱۴۰۴ علاوه بر بحث‌های مختلف بر حفظ محیط زیست در حوزه هوایی تاکید شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع جلوگیری از گرم شدن زمین، از مباحثمهم محیط زیست است که آتش سوزی مهمترین عامل گرم شدن زمین است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح ادامه داد: کمترین میزان مصرف بنزین و تولید co۲ در حوزه حمل و نقل توسط صنایع هوایی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به بررسی بر روی ساخت هواپیماهای جدید می‌توانیم میزان آلاینده‌های زیست محیط را کاهش دهیم که در همین راستا موتور(۴۳۶) نسل ۵ که قرار است بر روی هواپیماهای جدید نصب کنیم، جایگزین کردن سوخت‌های زیستی و طراحی هواپیماهای جدید که در نسل‌های جدید آن ۵۰ درصد میزان سوخت، ۷۵ درصد آلایندگی زیست محیطی و ۸۳ درصد آلایندگی صوتی کمتر می‌شود.

منطقی در بخش دیگر از سخنانش به سازمان محیط زیست استفاده از پهپاد‌ها برای شناسایی مناطق را پیشنهاد کرد و گفت: ما می‌تواینم تا آخر سال به صورت ۲۴ ساعته به هر منطقه‌ای که سازمان محیط زیست بخواهد هواپیمای بدون سرنشین اعزام کرده و گزارشات آن منطقه را به این سازمان اعلام کنیم.

وی همچنین با اشاره به استفاده از هوا ناوها در زمان سیل گفت: در بخش‌های متعدد موفق شدیم مصرف سوخت را کاهش دهیم که این امر باعثشده برد محصولات خودمان نیز افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده ۳ فروند هواپیمای تانکربر با حجم بالا برای مقابله با آتش سوزی را تحویل میدهیم.