به گزارش افکارنیوز، سید شریف حسینی امروز در گفتوگو با فارس در اهواز اظهار داشت: برای مقابله با پدیده گرد و غبار در جنوب و جنوب غرب کشور در مجلس شورای اسلامی فراکسیونی مستقل تشکیل خواهد شد و در این باره در حال رایزنی هستیم و مقدمات امر فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: پدیده زیانبار ریزگردها در استان‌های جنوبی کشور بسیار حاد شده و در شرایط کنونی برای مردم معضلات زیست محیطی و بهداشتی زیادی ایجاد کرده است.

این نماینده مجلس نهم از حوزه انتخابیه اهواز با اشاره به اینکه دولت در این باره تنها ارائه گزارش کرده است، افزود: دولت تنها مشکل گرد و غبار را به خارج از کشور ربط می‌دهد و این موضوع باید از طرف مجلس پیگیری شود.

حسینی تأکید کرد: مجلس برای اینکه خود مشکل را پیگیری کند فراکسیونی مستقل تشکیل خواهد داد و تلاش می‌کنیم با جدیت این پدیده نوظهور را پیگیری کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در سال گذشته به دولت اختیار داد یک میلیارد دلار برای رفع مشکل گرد و غبار هزینه کند این درحالی است که تاکنون هیچ گزارشی در این باره به مجلس ارائه نشده است و این مهم از طرف نمایندگان پیگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید مشخص شود که این رقم اعتباری از طرف دولت چگونه هزینه شد و نتیجه اختصاص این اعتبار بسیار زیاد برای مقابله با ریزگردها چه بود.