توافق بر ریاست " زاهدی " بر کمیسیون آموزش

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، ۲۳ عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

این خبر را فرهاد بشیری در گفت‌و‌گو با فارس، اعلام کرد و از تقاضای گسترده نمایندگان مجلس برای عضویت در کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس شورای اسلامی سخن به میان آورد.

این عضو کمیسیون آموزش پارلمان نهم با بیان اینکه ۲۶ نفر اولویت اول خود را کمیسیون آموزش اعلام کرده بودند و ۲۳ نفر به عضویت این کمیسیون درآمدند، اسامی این افراد را به شرح زیر اعلام کرد:

۱ - مرتضی آقاتهرانی

۲ - غلامعلی حداد عادل

۳ - سیدمحمود نبویان

۴ - محمدمهدی زاهدی

۵ - زهره طبیب زاده‌نوری

۶ - اسفندیار اختیاری کسنویه یزد

۷ - رضا صابری

۸ - علی اصغر زارعی

۹ - جواد هروی

۱۰ - قاسم احمدی لاشکی

۱۱ - محمود نگهبان سلامی

۱۲ - کارن خانلری

۱۳ - عبدالوحید فیاضی

۱۴ - علیرضا منادی سفیدان

۱۵ - عباس مقتدای خوراسگانی

۱۶ - میرقسمت موسوی اصل

۱۷ - فرهاد بشیری

۱۸ - عطاء الله سلطانی صبور

۱۹ - قاسم جعفری

۲۰ - مهدی کوچک زاده

۲۱ - علیرضا منظری توکلی

۲۲ - ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی

۲۳ - سید محمدباقر عبادی

وجود این ترکیب در کمیسیون آموزش و عدم حضور حسین مظفر و محمدحسن دوگانی که پیش از این نامشان برای ریاست این کمیسیون مطرح بود، گزینه‌های ریاست را از " ۱ + ۵ " به " ۱ + ۳ " کاهش یافت.

اکنون غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، محمدمهدی زاهدی وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام نبویان شاگرد آیت‌الله مصباح و حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی عضو کمیسیون آموزش مجلس هشتم به عنوان گزینه‌های مطرح برای ریاست بر این کمیسیون هستند.

البته فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در خانه ملت در این‌باره به خبرنگار فارس گفت که پیش از این بحث‌هایی پیرامون ریاست آقایان حدادعادل، آقاتهرانی و زاهدی مطرح بود اما اکنون تنها آقای زاهدی برای ریاست کمیسیون آموزش مطرح هستند.

وی همچنین از عدم تمایل غلامعلی حدادعادل برای ریاست بر کمیسیون آموزش خانه ملت سخن گفت و اعلام کرد که تاکنون حجت‌الاسلام نبویان هم درباره ریاست سخنی نگفته است.

بشیری همچنین از انتخاب رئیس این کمیسیون تا سه‌شنبه این هفته خبرداد.

همچنین زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم به خبرنگار فارس گفت که درباره ریاست کمیسیون آموزش مجلس اعضا به توافق تقریبی رسیده‌اند که براساس آن زاهدی ریاست این کمیسیون را بر عهده خواهد گرفت.

وی علت این توافق را اینگونه بیان کرد که حدادعادل اعلام کرده است که هیچ مسئولیتی اعم از ریاست، نائب رئیسی و سخنگویی کمیسیون را نمیپذیرد؛ آقاتهرانی هم به خاطر کاندیدا شدن زاهدی و عدم داعیه ریاست تمایلی برای ریاست بر این کمیسیون ندارد؛ نبویان هم به جهت اینکه با ساز و کار وزارت علوم و مسائل دانشگاه کمتر از زاهدی آشناست و همچنین سایر اعضا کمیسیون شناخت بیشتری نسبت به زاهدی دارند و عدم شناخت نسبت به تواناییهای نبویان لذا نبویان درباره ریاست صحبتی نکرد.