چرا مذاکرات هسته‌ای متوقف شده است؟

به رغم اینکه اظهارات این دو دیپلمات آمریکایی تکرار دروغ‌های دو دهه اخیر ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی علیه ایران است که ادعا می‌شود "ایران فقط چند هفته با ساخت بمب اتمی فاصله دارد"، ولی تکرار این دروغ توسط دولت بایدن گواهی بر این مدعاست که سردرگمی و عدم انسجام ملموسی در داخل دولت آمریکا حاکم شده است.

بدیهی است که دولت بایدن نیازی به تکرار چنین دروغی ندارد؛ زیرا به صورت غیرمستقیم در مذاکرات میان وین و گروه 1+4 برای لغو تحریم‌های ایران و بازگشت به توافق هسته‌ای مشارکت دارد و راه‌حل آن نیز در دسترس و بر روی میز مذاکرات است لذا اگر آمریکا واقعا اراده‌ای برای حل بحران دارد نیازی به اینهمه لفاظی و دروغ‌پراکنی ندارد.

همچنین واضح است که دلایل تکرار این دروغ قدیمی توسط دولت بایدن و نیز تلاش‌های آمریکا برای فشار به ایران و مجبور کردن این کشور برای امتیازدهی‌های غیرمرتبط با گفت وگوهای هسته‌ای، متقاعد کردن راستگرایان صهیونیستی در کنگره است که معمولا بر اساس رهنمودهای لابی‌های صهیونیستی اقدام می‌کنند، لابی‌هایی که دولت ترامپ را به خروج از توافق هسته‌ای تحریک کردند.

چرا مذاکرات هسته‌ای متوقف شده است؟

نفوذ رژیم صهیونیستی در بدنه دولت آمریکا عامل سردرگمی و عدم انسجام در داخل دولت آمریکا در موضوع بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای شده است که همین امر نیز به نوبه خود باعث توقف مذاکرات وین گشته است.