عطوان: ایران به یک ابرقدرت منطقه‌ای تبدیل شده است

عبدالباری عطوان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: ایران به یک ابرقدرت منطقه‌ای تبدیل شده است. ایران اسرائیل را در جنگ کشتی‌ها شکست داد. ایران اسرائیل را در جنگ سایبری شکست داد. ایران اهمیتی برای تهدیدات اسرائیل قائل نیست و به آن پاسخ می‌دهد. هر نوع تعرض به ایران با پاسخ کوبنده روبرو خواهد شد. ایران روز گذشته موشک‌های نقطه زن خودش را به نمایش گذاشت که پیامی برای اسرائیلی‌ها بود که این موشک‌ها برای حمله به شما ساخته شده است.

او درباره سخنرانی سید حسن نصرالله گفت: اصلی‌ترین پیام این سخنرانی آن بود که نابودی قدس یا مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس به معنای نابودی اسرائیل خواهد بود. این یعنی قدس تنها نیست و مقاومت هرگز تسلیم نخواهد شد و به هر نوع تعرض اسرائیل به مقدسات پاسخ خواهد داد.

عطوان افزود: سید حسن نصرالله به این موضوع اشاره کرد که آنچه اسرائیل را از بین می‌برد، مقاومت است، زیرا اگر امنیت تل آویو از بین برود، ستون فقرات این رژیم از بین می‌رود. پیشتر ارتش‌های عربی نتوانستند این امنیت را در هم بکشنند، اما امروز مقاومت با موشک‌های نقطه زن و عملیات‌های انفرادی باعث وحشت و نگرانی اسرائیل شده است.

محور مقاومت امروز تصمیم به پاسخ دادن گرفته است

او تصریح کرد: سید حسن نصرالله نخستین بار اعلام کرد ما از شیوه پاسخ دادن در زمان و مکان مناسب استفاده نخواهیم کرد، یعنی هر نوع تعرض به سوریه با پاسخ روبرو خواهد شد. هر نوع تهاجم علیه ایران با پاسخ روبرو خواهد شد. در اینجا، نشانه‌های آمادگی و قدرت آشکار می‌شود. به نظر من، محور مقاومت امروز تصمیم به پاسخ دادن گرفته است و دیگر نمی‌خواهد سکوت کند. به نظر من، ابتدای این مسیر نبرد شمشیر قدس بود که مقاومت در آن پیروز شد.

سردبیر رای الیوم نوشت: اسرائیل امروز منزوی شده است و غرب دیگر به آن توجهی ندارد. تمرکز امروز غرب بر نبرد اوکراین است. این نبرد طولانی خواهد شد. غربی‌ها درگیر مسایل امنیتی و اقتصادی خودشان هستند. اسرائیلی‌ها به خوبی این شرایط را درک می‌کنند و به همین علت، خروج از این رژیم آغاز شده است. مهاجرت از اوکراین به اسرائیل، برای این رژیم ناامیدکننده بود. بیش از ۴۰۰ هزار یهودی در اوکراین زندگی می‌کردند که حاضر نشدند به اسرائیل مهاجرت کنند. زیرا به خوبی می‌دانند که اسرائیل امنیت ندارد. اگر محور مقاومت با حملات هوایی به سوریه مقابله کند و به آن‌ها پاسخ دهد، شاهد فرار شهرک نشینان خواهیم بود.

عطوان: ایران به یک ابرقدرت منطقه‌ای تبدیل شده است

عبدالباری عطوان گفت: سید حسن نصرالله همواره بر اساس اطلاعات کاملا دقیق سخن می‌گوید و من اطمینان دارم که دشمن امروز در حالت ضعف، ناامیدی، درماندگی و فروپاشی قرار دارد. اسرائیلی‌ها می‌گویند حزب الله بیش از ۱۵۰ هزار موشک در اختیار دارد و به همین علت، خطرناکترین جبهه برای این رژیم، مرز‌های لبنان است. اسرائیلی‌ها توانایی تهاجم به نوار غزه را ندارند و حتی می‌ترسند، چنین تهدیدی را مطرح کنند. زیرا به خوبی می‌دانند که موشک‌های کورنت سوریه، در انتظار آن‌ها خواهد بود. شاخه‌های نظامی گروه‌های مبارز فلسطینی در انتظار آن‌ها خواهند بود. به خدا سوگند در مرحله بسیار حساسی قرار داریم. سخنرانی سید حسن نصرالله، خواب را از چشم فرماندهان نظامی و سران سیاسی اسرائیل می‌گیرد.

اسرائیل در حال نابودی است و هیچ کسی نمی‌تواند از آن حفاظت کند

عطوان افزود: محور مقاومت دو اتاق عملیات دارد که در حالت برگزاری مستمر قرار دارند. اتاق عملیات نظامی، برای هماهنگی بین بازو‌های نظامی محور مقاومت و ارتش‌های آن و اتاق دیگر برای عملیات سیاسی است. هدف این دو اتاق عملیات، آمادگی برای مرحله آینده و انتقال از مرحله بازدارندگی به مرحله حمله است. سید حسن نصرالله می‌داند، دشمن مانند یک ببر زخمی است و هر لحظه ممکن است اقدام جنون آمیزی انجام دهد. اما او تاکید کرد محور مقاومت در آمادگی کامل قرار دارد. ایران از مرحله دفاع به مرحله حمله منتقل شده است. ممکن است شاهد پاسخ سنجیده نظامی ایران به اسرائیل باشیم. ایران در هدف قرار دادن مقر موساد در اربیل، تردید نکرد. ایران در گرفتن این انتقام سریع و مستقیم، با هیچ کشوری مشورت نکرد و از هیچ کسی اجازه نگرفت. ایران به کشور‌هایی که روابط خودشان را با اسرائیل عادی سازی کرده اند می‌گوید، اگر پایگاه‌هایی برای تهدید ایران در اختیار اسرائیل قرار دهند، مانند مرکز موساد در اربیل با آن برخورد خواهد کرد. اسرائیل در برابر این حمله سکوت کرد و به آن پاسخی نداد. ما در برابر راهبرد جدیدی هستیم که سید حسن نصرالله آن را اعلام کرد. اسرائیل در حال نابودی است و هیچ کسی نمی‌تواند از آن حفاظت کند. محور مقاومت، ابتکار عمل را در دست گرفته است. به خدا سوگند، عاملان عادی سازی روابط با اشغالگران، پشیمان خواهند شد. ما به بازگشت به فلسطین و نماز خواندن در قدس نزدیک شده ایم.