مسئولین فرهنگی به داد فرهنگ برسید!

در لابلای تیترها و حواشی و بل بشوهای سیاسی ،اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و حوادث این روزها، گاهی میخواهی فقط و فقط نظاره گر باشی و اظهارنظری نکنی، ولی میبینی در مقابل تو چنان تمام قد صف کشیده اند و شمشیر از رو بسته اند و کمر همت گمارده اند تا با صورت به زمین بزنندت و اعتبار و هویت و اعتقاد و همه چیزت را به زیر سوال ببرند، که دیگر سکوت را جایز نمیدانی!

آن از سرود " سلام فرمانده " که به واسطه "اخلاص" کار و "مردمی" بودنش ورد زبان کودک و نوجوان و جوان و بزرگسالمان شد و شهر به شهر و کشور به کشور دست به دست چرخید که تا هم فیها خالدونشان سوخت و به جلز و ولز افتادند و تا میتوانستند حرف و حدیث ساختند و اِن قلت وارد کردند ، این از حادثه " ریزش ساختمان متروپل آبادان" که بهانه ای شد برای آنها که منتظر کوچکترین سوژه برای نقد و به زیر سوال بردن حاکمیتند، (حال آنکه در هر حادثه‌ای ابتدا باید عوامل دخیل را مورد بررسی قرار داد و سپس حکم صادر نمود؛ نه اینکه بدون بررسی شواهد و مستندات مشابه موجود، رندانه و با اهدافی خاص، به حواشی پرداخت و از چرایی دیر و زود اعلام کردن عزای عمومی و ... سخن به میان آورد !)

و این هم از شاهکار آخر "فستیوال کن" و اراجیف سلبریتی های بی سواد مرتزق از بیت المال و نمک خورده و نمکدان شکسته همین مملکت، که برای گرفتن یک تکه کاغذ و شیشه آنور آبی حاضرند کشور و مقدسات کشور و مردمشان را بازیچه اهداف پست و خودشیرینی های غرب پسند و دشمن پسند کنند.

خانم امیرابراهیمی! سرکار عِلیّه ترانه علیدوستی! جناب آقای پیمان معادی! آقای نوید محمدزاده و خانم فرشته حسینی مثلا عاشق پیشه در ملا عام! و دیگر دست اندر کاران ساخت فیلم "عنکبوت مقدس" و "برادران لیلا" که پشت تریبون میروید و هرچه دلتان میخواهد میگویید! اِنّ اَوهَنَ البیوت لَبیتُ العنکبوت! به بد ریسمانی آویخته اید چرا که قلبهایتان را عنکبوتها تنیده اند!

با شما هستم خانم امیر ابراهیمی! شما را نمی‌دانم، ولی ما که یادمان هست، فیلم رابطه نامشروع‌تان را همکار و دوست صمیمی خودتان پخش کرد، نه جمهوری اسلامی!؛ حتما آنقدر هم دوست و آشنا داشتید که بابت بزهی که مجازات قانونی هم داشت، نه بازداشت شدید، نه زندانی رفتید و مجازات شدید، نه کسی به شما گفت بالای چشمتان ابرو است؛ درست همانطور که بابت هزاران خطای ریز و درشت سایر دوستان و همکاران نازپروده‌تان هم تاکنون کسی از گل نازک‌تر نگفته است! فیلم شما را هم مردم دیدند و نگاه‌هایشان برایتان سنگین شد و انگشت‌نمایتان کردند تا سرانجام بهتر دیدید برای خلاصی از این نگاه‌ها و قضاوت ها، رفتنی شوید؛ انتقامتان از مردم را از که می‌گیرید؟ از امام رئوف؟! عجیب آنکه مثل همه جلای وطن کرده‌های بی‌خاصیتی که جز خنجر از پشت زدن، کار دیگری در حق این مردم عاشق اهل بیت و ائمه اطهار علیهم‌السلام نکرده‌اید، پز مردمی بودن هم می‌دهید! هههه ! چه تناقضی!

 سرکار خانم علیدوستی!

گویی فراموش کرده‌اید که در این مملکت، هر چه برنامه عید و دورهمی و خندوانه و ... بوده است، شما سلبریتی‌ها پس از دریافت مبالغی نجومی، افتخار داده‌اید که میهمانش باشید و هرچه هم دلتان خواسته است در آن گفته‌اید و بابت این پزهای روشنفکرانه، کسی کارتان نداشته است که هیچ، دستمزد حضور بعدیتان هم بیشتر شده است! بعد برای bbc اشک تمساح می‌ریزید که: ما رسانه ای برای حرف زدن نداریم و صبح تا شب مشغول جنگ و مبارزه ایم به خاطر لباس (در واقع پوشش نصفه و نیمه!) و روابط شخصی و موانع غیر عرفی و غیر قانونی! بعد هم هشتگ #میتو میزنی و همزمان، عکس با #میتو منتشر می‌کنی؟! مانده‌ام که این همه تناقض، یکجا در شما سلبریتی‌ها چگونه جمع شده است!

جناب آقای معادی!

این که شما ادعا میکنی برای اینکه هزینه خانواده‌ات را تامین کنی هر روز باید ببینی رئیس جمهور آمریکا چه گفت انصافا حرف درستی است و آنچه به خاطر دریافت یک تقدیرنامه از غرب، در کن گفتید و کشور و مردمتان را مقابل اجنبی فروختید به خوبی گویای این مطلب است، اما لطفا شمایی که برای بازی در هر فیلم حداقل ۱ میلیارد تومان دستمزد بدون مالیات میگیرید، دم از مستضعفان و محرومان نزنید که آنها آرزویشان سفر به مشهد و کربلا است، نه کن و لاس وگاس و شانزه‌ لیزه! شما اگر مرد بودی و درد مردم کشورت را داشتی، بخاطر تحریمهای ظالمانه غرب که مردمت را به مشقت انداخته‌اند، سرشان فریاد میزدی و بابت این مصایب و مشکلاتی که غربی‌ها برایشان ایجاد کرده‌اند یقه‌شان را می‌گرفتی!

وای بر نمک به حرام هایی که چشمشان به دهان دشمن است و با سیاه نمایی و دهن کجی و تحقیر مردم و کشور خود میخواهند جیبهای پرشان را پرتر کنند و از معرفت و انصاف اندک بویی نبرده اند!

و وای بر کسانی که اینهمه تناقض را نبینند و بخواهند اراجیف شما را چشم و گوش بسته و بدون تفکر تکرار کنند و وای بر وزارت ارشاد و خانه سینما و تمامی اهل هنر که همچنان به امثال شماها اجازه میدهند راست راست برگردید و در چشممان نگاه کنید و به ریشمان بخندید و هیچ اتفاقی هم نیفتد و آب از آبی تکان نخورد و معافیت مالیاتی هم اتفاقا داشته باشید و پرروتر از قبل با ادعای تعرض و تجاوز هم پیاله هایتان بخواهید برگ برنده ای هم مثلا در دستتان باشد! اف بر غیرتشان!

ما که از حقمان نمیگذریم! نه از حق آبروی کشورمان نه از حق تحقیر اعتقاداتمان نه از حق توهین به شعور و شخصیتمان! سوای عذرخواهی رسانه ای جلوی همه، باید از تمامی حق و حقوق هنری و رسانه ای تان خلع شوید و پاسخگوی اراجیفتان باشید! تاریخ شما را با مواضعتان، و ما را با کوتاه آمدنهای مکرر در مقابل یکه تازیهای بیشرمانه امثال شما قضاوت خواهد کرد! از دشمنی که معیار و ملاکش برای جایزه دادن، تنها و تنها همین سخنان و تصویرسازیهای ذلیلانه است که توقعی نیست دیگر! ولی از وزارت ارشاد درخواست داریم با اینگونه هرزه دران و وطن فروشان برخورد قاطعانه داشته باشد و با متمسکاتی چون " رافت اسلامی" و ... بر طلبکاری این شکم سیران مبتذل مجیزگو بیش از پیش نیفزاید . والسلام

 

صفورا ترقی