امام خمینی عارف انقلابی

بسم اللّٰه الرّحمٰن الرّحیٖم

امام خمینی عارف انقلابی

امروز چهاردهم خرداد است روز فراق کامل دنیائی با امام خمینی . روزی که غم فراق بر سینه هایمان سنگینی می‌کند. او پیشوای ما بود ما را به خداوند متعال فراخواند تا این که همهٔ زندگی ما الهی گردد، هم چنان که همهٔ زندگی او الهی بود او همه چیز را با خداوند متعال می دید او همه چیز را با خداوند متعال می دانست عالَم را اسماء و صفات الهی می دانست خداوند متعال را مُتَجَلّی در عالَم. خداوند متعال با ظهور و تَجَلّی شناخته می شود هیچ کس را به مرتبه ذات إلهی و مرتبه «عماء» راهی نیست مرتبه «غیب الغیوب» منطقه ورود معرفتی نیست تَجَلّی با اسماء و صفات که خلیفه ذات است خداوند متعال بر آدم و عالَم ظهور یافته است آدم و عالَم مظهر خداوند متعال اند خداوند متعال با تمام عالَم ظهور کرده است علم ظهور خداوند متعال است قدرت ظهور خداوند متعال است ظهور در آینه جمال و جلال است رحمت ظهور جمال إلهی و غضب ظهور جلال الهی است.

حضرت امام خمینی که تمام عالَم را ظهور اسماء و صفات جمالی و جلالی خداوند متعال می دانست به پا خاست تا حکومت جمالی در عالَم پدید آید حکومت از آنِ أوصاف جمالی باشد علم الهی حکومت کند قدرت إلهی حکومت کند حکومت حاکم مظهر حکومت خداوند متعال باشد رفتاری که حاکم با مردم در پیش خواهد گرفت رفتاری که با مردم خواهد کرد رفتار خداوند متعال باشد هم چنان که عمل و رفتار مردم مظهر عمل و رفتار خداوند متعال است باید به گونه ای که عمل و رفتار جمالیه خداوند متعال است با هم دیگر رفتار نمایند. البته در مقام تَجَلّی جلال الهی رفتار و عمل جلوه جلال خداوند متعال خواهد بود با طواغیت و سرکشان باید مناسب اوصاف جلالیه رفتار شود با اخلالگران و مفسدین رفتار جلالی صورت خواهد گرفت دین حق و عدل متناسب با رفتار و عمل جمالی و جلالی است محور و عمل حکومتی امام خمینی متناسب با اوصاف جمالی و جلالی خداوند متعال بود همگان را به این گونه عمل و رفتار دعوت کرده اند او فقیهی بود که میان فقه و عرفان پیوند زده است تئوری و نظریه ولایت فقیه او بر مبنای مظهریت ولایت و حاکمیت الهی شکل گرفت سیاست او را دستورات الهی و احکام شریعت تعیین کرده بود که حاکم با خلافت خداوند متعال آن را اعمال می کند که عمل حاکم و ولی فقیه مظهر کار خداوند متعال است. 

به دین سان فقه نظام نامه و دستورالعمل در اختیار قرار می دهد و عرفان معرفت در اختیار می گذارد و فقیه عارف حکمت الهی را محقق می کند بلکه حکمت الهی در رفتار و عمل فقیه عارف متجلی می‌شود و حکمت و حکومت به هم می رسند و به یک دیگر گره می خورند که تَجَلّی حکومت أَللّٰه جلّ جلاله الشریف است.

عابدین مؤمنی ۱۴۰۱/۳/۱۴