دارو گران می شود؟/ تکمیل زیر ساخت های بیمه ای در بخش قیمت یارانه ای دارو

 سید جلیل میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به افزایش قیمت دارو گفت:  بر اساس مصوبه بودجه دولت اگر قصد داشت ارز ترجیحی کالای اساسی به ویژه دارو را حذف کند باید جبران زیان در این بخش به گونه‌ای رقم می‌خورد که قیمت‌ها بیشتر از شهریور ۱۴۰۰ نشود و این بدین معنا نیست که قیمت‌ها قرار نیست افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت در توزیع ارز دارو تغییراتی داد، تاکید کرد: نصح صریح قانون هم به دولت چنین اجازه ای را می داد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱کلیه ارزها براساس «آی تی ای »بوده، یعنی ارزشی بالغ بر ۲۴ هزار تومان دارد لذا با توجه به اینکه زیرساخت های بیمه ای در این مسیر آماده نبود دولت آمد و برای سه ماه اول سال ۱۴۰۱ یک میلیارد دلار ارز ترجیحی اختصاص داد که ما بتوانیم مواد اولیه و مواد موثره دارویی را وارد کنیم تا قیمت دارو افزایش پیدا نکند.

دارو گران می شود؟/ تکمیل زیر ساخت های بیمه ای در بخش قیمت یارانه ای دارو

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: خوشبختانه زیرساخت های بیمه ای در این بخش در حال تکمیل شدن است و ما جلسات متعددی را درباره این موضوع برگزار کرده‌ایم.

 میرمحمدی ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های بیمه ای آماده شده و سازمان‌های بیمه‌گر در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: درخواست ما این بوده که در تیر و مرداد ماه این اقدامات انجام شود تا حتما ما یک اجرای آزمایشی در این بخش داشته باشیم و مجدداً به مشکل بر نخوریم.