چرا یارانه برخی افراد قطع شد/شاخص هایی که برای حذف یارانه افراد مشخص شده درست نیست

زهرا شیخ باقری - حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با افکارنیوز ، با اشاره به تعیین تکلیف جاماندگان یارانه در مجلس تصریح کرد: ما در کمیسیون برنامه و بودجه پیگیر مصوبات مجلس در بودجه سالیانه هستیم.

وی تاکید کرد:ما بر روی دو موضوع مهم در کمیسیون تاکید داریم ،؛ نخست اینکه شاخص های که برای حذف یارانه افراد مشخص شده درست نیست و باید این موارد به سرعت از سوی دولت اصلاح شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین براساس آمار و ارقام دقیقی که به دست ما رسیده یارانه نزدیک به ۵ میلیون و ۹۰۰ نفر قطع شده است و یارانه اکثریت این افراد باید پرداخت شود.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده اکثریت این ۵ میلیون ۹۰۰ نفر براساس شاخص و داده های غلط و اطلاعات و داده های دولت قبل از دریافت یارانه کنار گذاشته شده اند.

این نماینده مجلس بیان داشت: متاسفانه دولت جدید هم در این بخش پایش جدیدی نداشته و این موارد باعث شده تا یارانه برخی افراد قطع شود.

وی با بیان اینکه نظر رییس جمهور هم دال بر این است که ۹ دهک باید یارانه دریافت کنند، بیان کرد: از این رو پرداخت یارانه به نه دهک بسیاری از افراد در این بخش را شامل می شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین چند میلیون نفر هم در حال حاضر در جریان دریافت یارانه ثبت نام لازم را انجام نداده اند و این افراد هم باید سریعتر ثبت نام خود را انجام داده تا یارانه به آنها پرداخت شود.

وی تاکید کرد: هم کمیسیون اقتصادی و هم کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری های لازم را در این بخش  مدنظر قرار داده است و این مسیله به جد در این کمیسیون ها دنبال خواهد شد.

چرا یارانه برخی افراد قطع شد/شاخص هایی که برای حذف یارانه افراد مشخص شده درست نیست

وی بیان داشت: البته دولتمردان در جلسات خود با ما تاکید دارند که مهلت به آنها داده شود تا پایشی دقیقی نسبت به جاماندگان این طرح صورت گیرد.