به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان،بالاترين درباره فراخوان سكوت در پارك ها در روز ۲۵ خرداد نوشت: خرداد امسال، مراسم ترحيم شوراي هماهنگي سبز بود و هيچ استقبالي از فراخوان آنها نشد.

هیچ اتفاقی نیفتاد و مردم هیچ استقبالی نکردند به چند دلیل؛ از جمله مشخص نبودن هویت شورا، دروغگویی های پیاپی اصلاح طلبان مقیم خارج مانند مهاجرانی و محسن کدیور و فاطمه حقیقت جو و سایت های آنها و شرکت برخی اصلاح طلبان مانند خاتمی در انتخابات.

این شبکه اینترنتی که خود نیز ماه های بدی را سپری کرده، در مطلب دیگری نوشت: مخالفان حق داشتند به چنین اپوزیسیونی اعتماد کنند. آنها پس از عاشورای ۸۸، متهم بی غیرتی، بزدلی و منفعت طلبی و بی فرهنگی و حتی فحش های رکیک شدند.

اما دریغ از یک سر سوزن عقل و تدبیر و از خودگذشتگی در شورای هماهنگی سبز. حاصل کار آنها چه بود؟ کاشتن تخم اختلاف و نفاق و بدبینی و فراخوان های غیرمسئولانه نظیر سه شنبه های اعتراض که خود تبدیل به یکی از مهمترین عوامل رکود گردید.

ما هرگز دیگر نتوانستیم قد علم کنیم و با دعوت به راهپیمایی های سکوت، خوار شدیم. اعتماد به نفس ما از بین رفت و این آخری، توهین آشکار به شعور مخالفان بود؛ قدم زدن در پارک! در خوش بینانه ترین حالت باید گفت مخالفان با مشتی موجود فناتیک و بی مصرف طرفند.


نویسنده ادامه می دهد: درباره اپوزیسیون سی و چندساله نیز هرچه بگوییم زیاده گویی است. بگذار در پشت رادیوها و تلویزیون ها و تریبون های خود ۶۰ سال دیگر اپوزیسیون باقی بمانند. ما با روشنفکری افسرده حال مواجهیم.

با رکود جنبش سبز و نبود رهبری قابل اعتماد، زمینه برای رشد قارچ گونه انواع و اقسام روشنفکران افسرده حال، فراهم شده است. نتیجه همین است که مخالفان با وجود چنین اپوزیسیونی و با طناب چنین روشنفکران با شعوری به ته چاه سقوط نکردند.

سایت خودنویس نیز روز جمعه در مطلبی آمیخته به طنز و تمسخر - به قلم یکی از عناصر فراری مقیم پاریس - نوشت: «دیروز بس که سکوت بود، متوجه اعتراض خودمان نشدیم! دیروز به دعوت شورای هماهنگی سبز وارد جدیدترین فاز مبارزه شدیم. دیروز با موفقیت تمام در خانه های خود نشستیم و از شدت اعتراض سکوت کردیم.


به اعتقاد تحلیلگران مسائل پیچیده، اگرچه در همه جای دنیا اعتراض یک چیزی است که یک صدایی هم داشته باشد یا یک صدایی را از یک کسی یا یک جایی در بیاورد، لیکن چون جمهوری اسلامی واقعا انتظار همه جور اعتراضی داشت جز همین یک جورش، لذا الان در انتخاب نوع «برخورد» با این فاز جدید به شدت دچار بحران شده است.

شورای مورد اشاره هدف از ایجاد این بحران برای جنبش را ایجاد بحران برای نظام دانست و بر لزوم خودش تاکید کرد. گفته می شود با هر دعوت شورای راه راه به سکوت، نیروهای رژیم از شورای مورد نظر مراتب قدردانی و تشکر را اعلام و از آنها می خواهند که به این فراخوان ها ادامه دهند.»

خودنویس می افزاید: نیروهای حاکمیت معتقدند چنانچه شورای هماهنگی دو تا فراخوان دیگر بدهد، اصلا دیگر احتیاج به هیچ نیروی سرکوبی ندارد چون تمام قصد آنها ساکت کردن مخالفان است که خب خدا را شکر خود آنها دارند زحمتش را می کشند.


نویسنده این مطلب یخ شبه طنز در پایان نوشت: در حال حاضر شایعاتی مبنی بر راه اندازی یک شبکه اجتماعی جدید به نام «میرحسین بوک» توسط شورای هماهنگی شنیده می شود که از این به بعد به جای پرسه بی خودی در فیس بوک و بالاترین و احیانا دریافت فحش و فضاحت و بد و بیراه از سایرین، در این فضای «خودی» به راحتی عکس ها و تصاویری با عناوین «میر ما»، «مردی که به من سیاست آموخت»، «اسیران سبز»، «راهتان ادامه دارد» و غیره درج نموده بی خود اعصاب بقیه را هم به هم نریزند!