تفکیک وزارت صمت به صلاح کشور نیست/ مخالفت اکثریت اعضای کمیسیون صنایع با جداسازی وزرات صمت

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با اشاره به تفکیک وزارت صمت اظهارکرد: تفکیک وزارت صمت به صلاح کشور نیست چراکه ما پیش تر این راه را رفته ایم و به نتایج مثبتی دست پیدا نکرده ایم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حتما تفکیک وزارت صمت هزینه بر خواهد بود،تصریح کرد: از سوی دیگر دولت براساس برنامه ششم توسعه مکلف است تا 15 درصد خودش را کوچک کند و در واقع تفکیک وزارت صمت به نوعی اقدامی توسعه ای است.

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: از سوی دیگر تفیک وزارت صمت با قانون کسب و کارها مغایر دارد چراکه باید در ایجاد کسب و کارها تسهیلگری شود این در حالی است که قرار است یک وزراتخانه جدید تشکیل شود و حتما تفکیک وزارت صمت فرآیند صدور مجوزهای کسب و کارها را طولانی تر خواهد کرد.

حسینی کیا با بیان اینکه تمام کشورهای توسعه یافته یک بار این راه هایی که ما می خواهیم بپیماییم رفته اند و همین راه فعلی ما را انجام داده اند، بیان کرد: در واقع باید یک نهاد در بخش صنعت تنظیم گری کند؛ ما به جای اینکه دو وزارتخانه ایجاد کنیم باید یک فرد قوی را بر مسند این وزراتخانه بگذاریم . نمی شود یک آدم ضعیف گذاشت و به دنبال تغییر صندلی ریاست این وزارتخانه بود.

تفکیک وزارت صمت به صلاح کشور نیست/ مخالفت اکثریت اعضای کمیسیون صنایع با جداسازی وزرات صمت

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اکثریت افراد کمیسیون صنایع و معادن مجلس مخالف تفکیک وزارت صمت هستند.

وی بیان کرد: با این حال اگر این موضوعات جدی تر شود دولت باید قاعدتا لایحه ای در این زمینه به مجلس ارائه دهد و اگر طرحی در این زمینه تدوین شود حتما این طرح خلاف اصل 75 بوده و رد خواهد شد.