مجلس برای ایجاد کالابرگ اصرار دارد /مردم نباید دچار سختی معیشتی شوند

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز،  با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح ارز ترجیحی ، اظهار داشت: مجلس مصوبه‌ای داشت و در آن سیاست‌گذاری‌هایی کرد و بنده در آن مقطع هم با این نحوه مخالف بودم اما زمانی که موضوعی در مجلس به تصویب می‌رسد و تبدیل به قانون می‌شود، حتما باید اجرا شود‌.

وی بیان کرد: در ذهن دولتمردان این بوده است که در برخی از موارد در بودجه سال ۱۴۰۱ تغییراتی به وجود بیاورند که ما هم برخی موارد را اصلاح کردیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین اصلاح یکسری از مسائل بودجه در دستورکار مجلس است، مانند بحث ۱۹ هزار میلیارد تومان قیر رایگان که دولت از منابع داخلی نفت نمی‌خواست برداشت کند و نظر آنان این بود که از منابع در اختیار وزارت نفت برداشت کند. کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع را مصوب کرده و فرستاد تا در دستورکار صحن مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره تعیین تکلیف کالابرگ الکترونیکی و بازگشت قیمت‌ کالاهای اساسی به قیمت سال ۱۴۰۰، گفت: در مجلس شورای اسلامی کارها برای این موضوع پیگیری می‌شود و با دولتمردان و شخص رئیس‌جمهور نیز صحبت کردم تا حتی‌الامکان اصلاح قانون بودجه به مجلس شورای اسلامی داده نشود.

وی بیان کرد: ما هر نوع کمکی که بتوانیم به دولت می‌کنیم، اما اصلاح قانون بودجه در مجلس خیلی جواب نمی‌دهد. البته موضوع قیر مستثنی است چرا که به صورت رایگان در اختیار مناطق محروم قرار می‌گیرد.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: کالابرگ قانون است و بعید می‌دانم مجلس شورای اسلامی موضوع کالابرگ را لغو کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد:  به واسطه کالابرگ بیشتر می‌توان به مردم خدمت کرد. خط قرمز ما این است که باید به مردم کمک شود تا مردم دچار سختی معیشتی نشوند.

مجلس برای ایجاد کالابرگ اصرار دارد /مردم نباید دچار سختی معیشتی شوند

وی بیان کرد:  همچنین ما حتی به دولت هم اعلام کردیم که به هر شکلی که می‌تواند با محوریت مردم حرکت کنند و اگر در یک جایی هم کسری بودجه به وجود آمد، مجلس شورای اسلامی نهایت کمک خود را می‌کند که این مشکل حل شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر شخص بنده این است که مجلس شورای اسلامی روی کالابرگ اصرار دارد.