به هیچ کدام ازکشورهای مذاکره کننده باج نمی دهیم ! / آمریکایی ها و اروپایی قطار مذاکرات را از ریل خارج کردند

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در تحلیل خود درباره سرنوشت مذاکرات ایران و گروه 1+4 گفت: دیپلماسی فعال و پویا یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم قلمداد می شود.

وی تاکید کرد: در فعالیت خودمان با وزارت امورخارجه در طول یک سال گذشته،شاهد ارتباطات خوب و تبادل نظربین مجلس و دولت بودیم.

این نماینده مجلس با اشاره به سفر روسای جمهور کشورهای همسایه به ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مباحث مربوط به مذاکرات دارای استدلال بوده و گفتمان قوی در مذاکرات سالهای اخیر داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: عقبه فکری نظام سیاسی ما دارای یک چارچوب و دارای یک نظام منظم فکری است و هیچ وقت از مذاکره و گفت و گو چه با اروپایی ها و چه سایر کشورهایی که به نوعی نیازمند مذاکره بودند، روی گردان نبوده ایم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اروپایی ها و امریکایی ها به تعهدات برجامی خود عمل نکردند،تصریح کرد: متاسفانه آمریکایی ها و اروپایی ها رفتارهایی خلاف شئون بین المللی را در برجام از خودشان نشان دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آمریکایی ها و اروپایی رفتارهایی در جریان مذاکرات برجام از خود نشان دادند که مقررات بین المللی هم پذیرای آن نبود.

این نماینده مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی علی رغم همه رفتارهایی که به دور از شئون بین المللی بود بارها به دلیل همان گفتمان قوی دینی، سیاسی، اجتماعی و انقلابی خود اعلام کرده که باز هم آماده مذاکرات است و روی گردانی از مذاکرات ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به چندین دور مذاکرات از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم بیان کرد: این توافقات به جای خوبی هم رسیده بود اما باز هم امریکایی ها و اروپایی ها احساس کردند که در این میز مذاکره چیزی برای عرضه ندارند و از این رو مجدد باز هم عقب نشینی و بدعهدی کردند و حاضر نشدند مسیر مذاکرات را تا به آخر بپیمایند.

این نماینده مجلس اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران کاملا روی اصول خود ایستاده و روی منافع ملی پای مردی می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر جوزف بورن تاکید کرد: اگر سفر آقای جوزف بورن به منظور بازگشت به همان چارچوب های قبلی و یا برای ابراز پشیمانی باشد جمهوری اسلامی ایران معمولا پذیرا خواهد بود اما اگر برای زیاده خواهی و استمرار همان روحیه قلدورمابانه آمریکایی ها و اروپایی ها باشد، حتما این پیام را از دستگاه دیپلماسی و پارلمان ایران دریافت خواهد کرد که ایران اهل باج دادن به هیچ کدام از این کشورها نیست.

 به هیچ کدام ازکشورهای مذاکره کننده باج نمی دهیم ! / آمریکایی ها و اروپایی قطار مذاکرات را از ریل خارج کردند

عزیزی تاکید کرد: ما حضور آقای جوزف بورن را به فال نیک می گیریم به شرط اینکه رفتارهای قبل تکرار نشود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امریکایی ها و اروپایی قطار مذاکرات را از ریل خارج کردند بیان کرد: فعلا زمان و مکان مذاکرات جدید مشخص نشده است و باید منتظر آینده ماند.