بیانیه موسوی نشانه همراهی او با دشمن است

امیر حیات‌مقدم رئیس اسبق پژوهشکده امنیت ملی کشور در رابطه با بیانیه اخیر میرحسین موسوی و ادبیات موهن و حرمت‌شکنانه او گفت: این بیانیه اقدامی شیطانی بود که بویی از رحمانیت در آن وجود نداشت. موسوی اشتباه بزرگی را با انتشار چنین بیانیه‌ای مرتکب شد.

 

وی با تاکید بر اینکه حمله به سردار همدانی که سردار اخلاص، پاکی و مردم داری بود، خطایی نابخشودنی به شمار می‌رود، تصریح کرد: شهید همدانی از سرداران دفاع مقدس و فرمانده تیپ و لشکر بود. حمله به چنین فردی به مثابه حمله به راهبردهای موفق و پیروز جمهوری اسلامی است.

استاندار اسبق خوزستان با بیان اینکه ابتدای حضور ایران در سوریه گروهی از داخل کشور مخالف این سیاست بودند، اظهار کرد: انتشار این بیانیه، امروز که ما از حضور در سوریه نتیجه گرفته‌ایم، موفق شدیم و آمریکا و غرب را از دستیابی به اهداف شوم‌شان ناکام گذاشتیم، از نوعی بی‌دینی سیاسی حکایت می‌کند.

حیات مقدم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی صددرصد در زمینه حضور در منطقه موفق بوده است، عنوان کرد: ما در امور سوریه دخالت نکرده‌ایم، کار ایران مستشاری بود و با هماهنگی کامل دولت سوریه انجام می‌شد.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور سوریه بیان کرد: در حال حاضر آمریکا شرق فرات را گرفته و ترکیه نیز تا حدود ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه پیشروی داشته است. از طرف دیگر تروریست‌های بین‌المللی بخشی از این کشور را گرفته‌اند و همچنین منطقه «جولان» و بخش‌های دیگری از این کشور تحت سلطه اسرائیل واقع شده است. حمله کردن به یک کشور اسلامی که چنین وضعی دارد، آن هم از سوی شخصی همچون میرحسین موسوی که در جریان موضوعات است، معنایی جز این ندارد که او با سیاست‌های آمریکا و دشمنان اسلام همکاری می‌کند و همراهی و حمایت از آنها را انتخاب کرده است.

رئیس اسبق پژوهشکده امنیت ملی کشور تاکید کرد: میرحسین باید بابت انتشار این بیانیه عذرخواهی کند، چرا که این خطای بزرگ او، خباثت‌گونه، برخلاف امنیت ملی کشور و در تضاد با منافع و راهبردهای موفق ایران بوده است.

حیات مقدم یادآور شد: ایران حضور موفقی در منطقه داشته و شهید همدانی، سرداری موفق در صحنه دفاع از حرم و از فرماندهان اصلی کشورمان بوده است. حمله میرحسین به سردار همدانی که دست راست حاج قاسم سلیمانی بوده حتماً تاوان معنوی نیز خواهد داشت.

بیانیه موسوی نشانه همراهی او با دشمن است

وی با تاکید بر اینکه چنین اقداماتی غیرقابل جبران و نابخشودنی هستند، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان با اعلام برائت از این بیانیه از آسیبی که به نظام وارد شده است می‌کاهند. جبهه اصلاحات و روشنفکران مستقل با محکوم کردن این اقدام ضدانقلابی، مانع از این می‌شوند که چنین مسائلی در کشور به یک بدعت تبدیل شود یا رونق بگیرد.

رئیس اسبق پژوهشکده امنیت ملی کشور خاطرنشان کرد: نظام با حصر میرحسین به او به جهت حضورش در عرصه سیاست جمهوری اسلامی در سال‌های اوایل انقلاب، احترام گذاشته بود؛ در غیر این صورت باید برخوردهای تندتری صورت می‌گرفت.