الهیان: می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم

زهره الهیان درباره عملکرد دولت سیزدهم، اظهار داشت: دولت رئیسی با شعار « دولت مردمی و ایران قوی» به صحنه آمد و در طول یک سال گذشته مردمی بودن دولت رئیسی برای همه مردم ثابت شده است. رئیس جمهور در یک سال گذشته به ۳۱ استان سفر کرد و از نزدیک، بدون واسطه و بی پرده صحبت‌های مردم و مشکلات آنان را شنید و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان داد.

وی تاکید کرد: این یک مزیت نسبت به دولت قبل است که از پشت میزها و با ویدئوکنفرانس با مردم ارتباط برقرار می‌کردند. حضور میدانی رئیس جمهور و وزرا در همه نقاط کشور باعث می‌شود برآورد دقیق‌تری از مشکلات و مسائل آنان داشته باشند و بتوانند تصمیمات درست‌تری را برای رفع مشکلات آنان اتخاذ کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته اقدامات اساسی و مهمی از سوی دولت انجام شده است که نتایج آن را در میان مدت و دراز مدت خواهیم دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت سیزدهم معیشت مردم را به برجام و مذاکرات گره نزد و اقدامات اساسی در عرصه اقتصادی انجام داد. پرداخت بدهی‌های دولت به بانک مرکزی و مثبت شدن تراز تجاری برای اولین بار در طول سال‌های گذشته، اقدامات مثبتی است که کمک می‌کند وضعیت اقتصادی کشور هر چه زودتر ساماندهی شود.

الهیان: می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم

وی با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم دنبال یک توازن در عرصه ارتباطات بین‌المللی بوده و شعار دیپلماسی اقتصادی در حال عملیاتی شدن است، تصریح کرد: دولت در تقویت ارتباط و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه، آمریکای لاتین و کشورهای مهمی مانند چین و روسیه برنامه‌های درازمدتی دارد و تفاهم نامه‌هایی هم در این راستا منعقد شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این در حالی است که متأسفانه در دولت قبل صرفاً نگاه دولتمردان به کشورهای اروپایی بود، اما در حال حاضر به صورت متوازن، استفاده از ظرفیت همه قاره‌ها و کشورها در دستورکار دولت است که رویکرد بسیار مثبتی است و باعث می‌شود ما بتوانیم به راحتی تحریم‌ها را دور بزنیم و خنثی کنیم.

الهیان درباره اولویت‌های دولت در سال دوم، گفت: بنده اخیراً یک بسته اقتصادی به رئیس جمهور پیشنهاد دادم مبنی بر اینکه دولت در چه عرصه‌هایی باید ورود کند و لازم است چه تحولاتی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از این موارد آن است که ما در بانکداری کشور نابسامانی داریم که البته طرح بانکداری اسلامی در مجلس در حال بحث و بررسی است و در رفع این مشکل اثر دارد. وضعیتی که بانک‌های خصوصی و تعدد آن‌ها برای ما ایجاد کرده است، باید رفع شود چرا که این شرایط منجر به ایجاد تورم و کوچک شدن سفره مردم شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساماندهی مالیات هم کاری بسیار مهم است که باید انجام شود، گفت: سامانه جامع مالیاتی باید هر چه سریع‌تر در کشور راه اندازی و کارآمد شود.

الهیان بیان کرد: همچنین استفاده از سامانه‌های کالا و انرژی ضرورت دارد و برای پیشگیری از قاچاق و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و دلالی‌ها، باید سامانه کالا و انرژی هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود و از مبدا تا مقصد قابل رهگیری باشد. این اقدام باعث می‌شود دست منفعت‌طلبان کوتاه شود، فساد کاهش یابد و باعث شفافیت خواهد شد.