با تحریم‌ها به دانش هسته‌ای رسیدیم

به گزارش افکارنیوز، محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با فارس، در مورد مذاکرات ایران و ۱+۵ در مسکو اظهار داشت: به نتیجه این مذاکرات امیدواریم و اگر غربیها به دو موضوع کوتاه نیامدن جمهوری اسلامی از مواضع خود و عدم نفوذ صهیونیستها در این نشستها پی برده باشند نتیجه مذاکرات برد-برد رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه دانش هسته‌ای برای جمهوری اسلامی یک حق طبیعی و مسلم تلقی می‌شود، گفت: ایران در بخش های صنعتی و درمانی دچار مشکلاتی شده که باید برای رفع آنان از دانش هسته‌ای استفاده کنیم.

آصفری افزود: نزدیک به یک میلیون بیمار در ایران هست که به دلیل نبودن داروهای خاص دچار مشکل هستند و غرب نه به ما تجهیزات لازم را می‌دهد و نه اجازه می‌دهد این تجهیزات را تولید کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر مذاکرات مسکو نتیجه خاصی را نداشته باشد مطمئنا غرب چندین برابر ایران متضرر می‌شود، چرا که تا به امروز ۱۵ کشور صراحتاً اعلام کرده‌اند که اگر مذاکرات مسکو به نتیجه نرسد ما علی رغم تحریم‌ها با ایران ارتباط پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ سال که ایران تحریمها را دور میزند، تصریح کرد: ما از طریق همین تحریمها بوده است که امروزه به دانش هستهای دست یافتهایم و علی رغم حصاری که میان ما و کشورهای دیگر جهان کشیدهاند جمهوری اسلامی توانسته روز به روز ارتباط خود را با دنیا گسترش دهد.