کالابرگ الکترونیک جایگزین پول نقد در یارانه ها؟/ مخالف پرداخت پول نقد هستیم

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، در پاسخ به این سوالی که گفته می شود یارانه ارائه شده صرف کالای اساسی مردم نمی شود، گفت: براساس قانون بودجه سال 1401 مجلس ارائه کالابرگ را برای این منظور در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: دولت مکلف به ارائه کالابرگ در ازای خرید کالای اساسی است و نباید از این امر چشم پوشی کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن مخالف با شیوه فعلی دولت در ارائه یارانه به مردم بیان کرد:  ما با پرداخت یارانه در قالب پول نقد موافق نیستیم لذا قرار بر این بود که مصوبه بودجه 1401 به درستی در این بخش عمل شود.

این نماینده مجلس گفت: دولت در جریان ارائه کالا برگ و براساس جلساتی که در برای این مهم در مجلس برگزار شد تاکید داشت که زیرساخت های لازم برای ایجاد و ارائه کالابرگ را ندارد و از این رو ما با این مسئله برای مدتی کنار آمدیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به شدت به دنبال این هستیم که کالابرگ به اقشار جامعه در ازای پول نقد پرداخت شود چراکه پول نقد صرف کالای اساسی مردم نمی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه منتظریم تا وزیر کار هم به سرعت به مجلس معرفی شود تا برخی امور به سرعت مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: باید زیرساخت های کالابرگ به مردم فراهم شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: پرداخت بیش از اینه یارانه نقدی خلاف قانون است و ما در این بخش بیش از دو الی سه ماه به دولت وقت دادیم.

کالابرگ الکترونیک جایگزین پول نقد در یارانه ها؟/ مخالف پرداخت پول نقد هستیم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه مردم یارانه نقدی را صرف کالای اساسی نمی کنند و این منابع صرف امور دیگری می شود و نهایتا مشکلات معیشتی مردم را بیشتر می کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما بر این اساس موضوع ایجاد کالابرگ را در بودجه سال 1401 مدنظر قرار دادیم که حجم نقدینگی افزایش پیدا نکند و این منابع صرف کالاهای اساسی شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: به جد پیگیر این هستیم که کالابرگ جایگزین پول نقد برای ارائه یارانه ها به مردم شود.