به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سردبیر هفته نامه پنجره گفت: به دنبال به جریان افتادن دوباره پرونده فساد مالی در شرکت بیمه ایران، هفته نامه پنجره طبق رسالت خبری خود، به بازخوانی آنچه که تاکنون در این ارتباط گذشته بود، اقدام کرد.

وی در ادامه گفت: با اعتراف یکی از متهمین پرونده درباره دست داشتن رئیس سابق دیوان محاسبات در این پرونده و پرپرنگ تر شدن گمانه زنی ها، آقای محمدرضا رحیمی، به جای پاسخگویی به رسانه ها، فرار رو به جلو را در دستور کار خود قرار داد.

فاطمی افزود: در همین راستا، وکیل معاون اول رئیس جمهور نیز با بی اساس خواندن این اظهارات، اعلام کرد از رسانه ها و نشریاتی که این موضوع را منعکس کنند، شکایت خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: پیرو این اقدامات، وکیل آقای رحیمی در اقدامی غیرحرفه ای و دون شأن خبرنگاران، از هفته نامه پنجره، اقای دکتر زاکانی مدیرمسئول نشریه و برخی از خبرنگاران مجله نیز به صورت فردی شکایت کردند که این خود نشان از عدم سعه صدر معاون اول رئیس جمهور برخلاف توصیه های آقای احمدی نژاد دارد.

مبارزه با دانه درشت ها درس عبرتی برای سایرین است

سردبیر هفته نامه پنجره در ادامه با اشاره به گذشت نزدیک به ۱۰ سال از صدور فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: انتظار مردم و رسانه ها از قوه قضائیه این است که در برخورد با دانه درشت ها شدت بیشتری خرج دهد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی با اشاره به اظهارت چند روز قبل آیت الله صافی گلپایگانی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در حالیکه یکی از مراجع تقلید بزرگ، چند روز پیش فرمودند اگر شائبه فساد مالی مسئولی نیز وجود دارد، آن فرد باید استعفا بدهد؛ شاهدیم که آقای رحیمی با اعتماد به نفس خاصی کماکان بر مسند ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تکیه زده اند.

این فعال رسانه ای با غیرقابول خواندن شکایت از خبرنگاران گفت: آقای رحیمی پیش از این نیز از چهره های عدالتخواهعی همچون احمد توکلی و الیاس نادران نیز شکایت کرده بود که به جایی نرسید. بر همین اساس به نظر می رسد در تحدید رسانه ها و تهدید خبرنگاران، نقطه سیاه دیگری در پرونده ایشان باشد که قطعا در اذهان عمومی خواهد ماند.

افکار عمومی باید اقناع شود

فاطمی، درباره چرایی این اقدام رئیس سابق دیوان محاسبات و علت همزمانی آن با اوج گیری دادگاه فساد در شرکت بیمه ایران گفت: در حالیکه قوه قضائیه در حال رسیدگی به پرونده است و افکار عمومی نیز از این سرعت و دقت دستگاه قضا راضی هستند؛ به نظر می رسد، شکایت آقای محمدرضا رحیمی از رسانه ها، در جهت فرافکنی و منحرف کردن اذهان عمومی صورت گرفته باشد.

این فعال رسانه ای، با تقدیر از اقدامات امیدوارکننده قوه قضائیه در رسیدگی به ۲ پرونده فساد بانکی بزرگ و اختلاس بیمه ایران گفت: امیدواریم آقای رحیمی و همکارانشان به جای شکایت از خبرنگاران و رسانه های انقلابی، به دنبال اقناع افکار عمومی رفته و زمان خود را صرف شفاف سازی و رفع ابهامات پیرامون ارتباط معاون اول رئیس جمهور با پرونده بیمه ایران کنند.

وی در پایان گفت: در راستای تنویر افکار عمومی و ایجاد بستری برای آقای رحیمی جهت پاسخگویی به جامعه، هفته نامه پنجره ضمن دعوت ایشان به سعه صدر، آمادگی خود جهت انجام گفتگویی با ایشان و انعکاس ادله ایشان مبنی بر بی گناهی در پرونده مذکور را اعلام می دارد.