باید حاکمیت فضای مجازی تعریف شود

رضا تقی پور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز گفت: فضای مجازی به دلیل ماهیتی که دارد امروز حاکمیت های ملی را به چالش کشیده است.وی ادامه داد: به تعبیری جمعیت حاضر در حاکمیت مجازی امروز بیشتر از جمعیت کشورها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر این موضوع به مسئله روز دنیا تبدیل شده است که آیا این شهروند حاضر ، شهروند یک کشور است و یا شهروند در دنیا فضای مجازی و یا نرم افزارها است.

نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از ابتدای انقلاب شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی را سر دادیم بیان کرد: از این رو حاکمیت ملی اولویت اول کار ماست و این حاکمیت خودش را موظف به دفاع از حقوق شهروندان می داند و این دفاع می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها هم با چالش فضای مجازی درگیر هستند بیان کرد: اگر شکل کار به نحوی شد که غول های امریکایی در فضای مجازی آمدند و این حاکمیت ملی را نقض کردند،طبیعتا این مسئله باید تعیین تکلیف شود.

باید حاکمیت فضای مجازی تعریف شود

نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین از این منظر ما معتقدیم که باید حاکمیت فضای مجازی تعریف شود و این موضوع در ارتباط با حاکمیت ملی قرار بگیرد تا کشور بتواند از مزیت های این فضا استفاده کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: به تعبیری اگر ما مراقبت لازم را از این فضا نداشته باشیم، حتی ممکن است اقتصاد ما در حوزه حاکمیت ملی نقض شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی ما وارد فضای رمز ارزها می شویم و اگر ان را درست تعریف نکنیم این مسئله در حاکمیت ملی ما قرار ندارد و می تواند تهدیدی برای ما قلمداد شود.